لاوروف: قتل روس ها در اقدام تروریستی در هواپیمای А321 بر فراز مصر همطراز حمله به روسیه است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: قتل روس ها در اقدام تروریستی در هواپیمای А321 بر فراز مصر همطراز حمله به روسیه است
لاوروف: قتل روس ها در اقدام تروریستی در هواپیمای А321 بر فراز مصر همطراز حمله به روسیه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد قتل اتباع روسیه در نتیجه اقدام تروریستی در هواپیمای ایرباس А321 بر فراز صحرای سینای مصر همطراز حمله به روسیه است و مسکو از تمام تدابیر برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با جبران باسیل ، وزیر خارجه لبنان اظهار داشت:" اقدامات ما همانوری که رئیس جمهور تاکید کرد بر اساس اصل 51 منشور سازمان ملل متحد خواهد بود که حق دفاع از خود در صورت تجاوز را در نظر می گیرد. اقدام تروریستی بر فراز صحرای سینا ، حمله یه اتباع روسیه است که همطراز حمله به روسیه است".
لاوروف افزود: "با استفاده از تمام وسایل سیاسی و نظامی و همچنین از طریق کانال سرویس های ویژه و اطلاعاتی و غیره از حق دفاع از خود استفاده خواهد شد".

سقوط هواپیمای مسافربری روسی در مصر - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سقوط هواپیمای مسافربری روسی در مصر
 یادآور می شود روز 31 اکتبر بزرگترین سانحه در تاریخ هواپیمایی روسیه و شوروی رخ داد. هواپیمای ایرباس روسی А321 که در حال پرواز از شرم الشیخ به سوی سن پترزبورگ بود، در صحرای سینا سقوط کرد و در نتیجه همه 224 سرنشین آن کشته شدند. سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد این هواپیما بر اثر انفجار یک بمب دست ساز در داخل آن سقوط کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала