مسلمانان در شبکه های اجتماعی ترور را محکوم کردند

© AFP 2023 / DOMINIQUE FAGETمسلمانان در شبکه های اجتماعی ترور را محکوم کردند
مسلمانان در شبکه های اجتماعی ترور را محکوم کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از حوادث ناگوار پاریس، مسلمانان سراسر دنیا ضمن محکوم کردن ترور در شبکه های اجتماعی خود برچسب «not in my name» را قرار دادند.

دنیس رازوموفسکی در صفحه فیس بوک خود می نویسد: «نباید اجازه بدهیم که اسلام هراسی و بیگانه هراسی شکل بگیرد. در ترور، ملت ها و اقوام ‪گناهی ندارند بلکه افرادی برای منافع شخصی خود دست به چنین کارهایی می زنند و می خواهند بر مردم ضربه بزنند و آنها را علیه دیگران با رنگ پوست متفاوت، با ظاهر متفاوت و باور و اعتقاد متفاوت بشورانند.
برای اولین بار عبارت «از طرف من نبود» در سال 2014 توسط یک دانشجوی بریتانیایی پخش شد. روز 13 سپتامبر 2014 داعش ویدئوی اعدام دیوید هینس اهل بریتانیا را منتشر کرد. 21 سپتامبر 2014 سازمان خیریه لندن « Active Change Foundation» نارضایتی خود را ابراز کرده و از همه مسلمانان بریتانیا خواست که برچسب «not in my name» را در تویتر بازنشر کنند و صفحه ای نیز برای خود ساخت. برچسب بعد از کشتار روزنامه نگاران شارلی ابدو نیز دوباره انتشار یافت. پس از انفجارهای اخیر پاریس در شب 13 سپتامبر، برچسب مذکور دوباره در شبکه های اجتماعی تویتر، اینستاگرام و فیس بوک منتشر شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала