رئیس جمهور ایران همکاری با روسیه در مبارزه با داعش را عالی ارزیابی کرد

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ایران همکاری با روسیه در مبارزه با داعش را عالی ارزیابی کرد
رئیس جمهور ایران همکاری با روسیه در مبارزه با داعش را عالی ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران همکاری با روسیه در مبارزه با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) را عالی ارزیابی کرد.

حسن روحانی در مصاحبه منتشره در روزنامه ایتالیایی "کوریرا دلا سرا" ضمن صحبت از توافق حاصله میان ایران ، روسیه، عراق و سوریه درباره همکاری در مبارزه با داعش خاطرنشان ساخت روسیه پس از این توافق به میزان بیشتری در عملیات در سوریه شرکت کرده و بعید ندانست مسکو در آینده عملیات خود را به عراق گسترش دهد.
روحانی این واقعیت را که برای نخستین بار قدرت های بزرگ و کشور های خاور نزدیک از جمله آمریکا ، روسیه، ایران، ترکیه و عربستان با وجود داشتن نظرات گوناگون در پشت میز مذاکرات به حل و فصل اوضاع خاور نزدیک پرداخته اند، مهم نامید.
رئیس جمهور ایران اظهار داشت مسئله سوریه مسئله بغرنجی است و نباید انتظار داشت با یک دور مذاکره حل شود. وی تاکید کرد به عقیده تهران بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید از طریق سیاسی حل و فصل شود. روحانی افزود خود ملت سوریه باید سرنوشت این کشور را تعیین کند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала