گزارش و تحلیل

عملیات هوایی ائتلاف غربی و عربی ضد داعش در سوریه نمایشی بود

© Sputnik / Stringerعملیات هوایی ائتلاف غربی و عربی ضد داعش در سوریه نمایشی بود
عملیات هوایی ائتلاف غربی و عربی ضد داعش در سوریه نمایشی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اطلاع داد که متحدین ایالات متحده از زمره ی کشورهای عربی که به ائتلاف مبارزه با گروهک تروریستی " داعش" پیوسته اند ، حضور خود را در عملیات های مشترک به شدت کاهش داده و توجه نظامی خود را به اوضاع در یمن متمرکز کرده اند. عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرکز توجه و حملات خود را به یمن وعلیه حوثی ها منتقل کرده اند.

همانطور که اعلام کرده اند ، سهم هشت کشور عربی عضو ائتلاف، در 2700 حمله به تاسیسات داعش در سوریه تنها به 5 درصد رسیده است ، ضمن آنکه سهم آنها در حملات هوایی به اهدافی در عراق 30 درصد است (کلا 5100 حمله هوایی به مواضع تروریستی در عراق صورت گرفته است).
اعمال کشورهای عربی در ائتلاف بین المللی غربی تحت مدیریت آمریکا در مبارزه با داعش تا چه اندازه موثر بوده است؟ حسن شمشادی ، کارشناس ایرانی در امور خاور میانه ، خبرنگار ویژه ی سابق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه در مصاحبه ای با مارینا الشعلان خبرنگار رادیو اسپوتنیک در این باره می گوید:

 

حسن شمشادی همچنین در خصوص خطوط جبهه در حلب به رادیو اسپوتنیک شرح داده و خاطر نشان نمود که احتمال آزادی کامل شهر وجود دارد اما در کوتاه مدت اتفاق نخواهد افتاد. حسن شمشادی می گوید:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала