مخارج حملات هوایی آمریکا در خاورنزدیک روزانه هشت میلیون دلار است

© AP Photo / Randy Holtمخارج حملات هوایی آمریکا در خاورنزدیک روزانه هشت میلیون دلار است
مخارج حملات هوایی آمریکا در خاورنزدیک روزانه هشت میلیون دلار است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند مخارج حملات هوایی ایالات متحده در خاور نزدیک از جمله عراق هشت میلیون دلار می باشد که 2 تا 4 بار بیشتر از مخارج مشابه روسیه است.

کمیت در مقابل کیفیت درمبارزه با داعش  در سوریه - اسپوتنیک ایران
کمیت در مقابل کیفیت درمبارزه با داعش در سوریه
 خانم ویکتوریا نولاند، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در نشست گفت و شنود در کنگره این کشور مخارج حملات هوایی روسیه در سوریه را روزانه 2 تا 4 میلیون دلار ارزیابی کرد و خانم ان پاترسون، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک افزود کشور وی روزانه تقریبا هشت میلیون دلار برای حملات هوایی خود در منطقه خرج می کند.
پاترسون در پاسخ به سوالی در اینباره که چرا تعداد حملات هوایی آمریکا در سوریه هشت بار کمتر از روسیه است گفت:" این رقم عراق و تمام عملیات هوایی ما را در بر می گیرد. آخر ما روس نیستیم و دارای استانداردهای دیگری می باشیم". روسیه از روز 30 سپتامبر بمباران دقیق مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد. در این عملیات از جنگنده های سوخوـ 25 و بمب افکن های سوخوـ 24 ام و سوخوـ34 و جنگنده های سوخوـ30 اس ام استفاده می شود.
حملات هوایی روسیه به مواضع شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
حملات هوایی روسیه به مواضع شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش)
 طبق اطلاعات منتشره ، نیروی هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات به صدها موضع و تاسیسات متعلق به تروریست ها از جمله مقرهای فرماندهی، اردوگاه های آموزشی و انبار های مهمات آنها ضربه وارد کرده است. هواپیماهای ائتلاف ضد داعشی به رهبری آمریکا نیز از سپتامبر سال 2014 مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала