ولایتی: ایران با آمریکا در جهت مبارزه با تروریسم همکاری نخواهد داشت

© Sputnik / Mikhail Klementev /  مراجعه به بانک تصاویر ایران با آمریکا در جهت مبارزه با تروریسم همکاری نخواهد داشت
ایران با آمریکا در جهت مبارزه با تروریسم همکاری نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ایران با آمریکا در جهت مبارزه با تروریسم همکاری مستقیم و یا غیر مستقیم ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، ولایتی روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیصل مقداد، قائم مقام وزارت امور خارجه سوریه در تهران اظهار داشت: "ایران با نیروهای آمریکایی به هیچ عنوان و در هیچ جایی چه در زمینه سیاسی و غیره همکاری ندارد و نخواهد داشت".
وی گفت: "جمهوری اسلامی ایران هیچ راه حلی را که مورد قبول دولت و ملت سوریه نباشد، پیشنهاد نمی کند و هیچ طرح و راه حلی از جانب ایران بدون هماهنگی و مشورت با دولت و ملت سوریه انجام نخواهد شد".
ولایتی اضافه کرد: "اگر در سوریه جلوی تروریسم و افراطی گری گرفته نشود، این وضعیت به سایر کشورهای منطقه سرریز می شود و بلای تروریسم و افراطی گری در سراسر منطقه منتشر می شود".

یادآور می شود درگیری در سوریه میان دولت و اپوزیسیون این کشور از ماه مارس سال 2011 تا بحال ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، تاکنون نزدیک به 200 هزار نفر در سوریه کشته شده اند.
مقامات سوریه می گویند با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون از جمله اسلام گرا و بویژه گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала