خط لوله نفت مخفی داعش از خاک ترکیه عبور می کند

© AP Photoخط لوله نفت مخفی داعش از خاک ترکیه عبور می کند
خط لوله نفت مخفی داعش از خاک ترکیه عبور می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان کریاکو(John Kiriakou) ، مامور سابق سازمان سیا و بازپرس ارشد کمیته امور بین المللی مجلس سنای آمریکا احتمال می دهد گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) بخش اعظم صادرات غیر قانونی نفت خود را از طریق اراضی کردستان عراق و ترکیه و با کمک مقامات محلی رشوه خوار در این اراضی انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک" کریاکو ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان ساخت غنی ترین معادن نفت تحت اختیار داعشی ها در جنوب عراق واقع شده و به احتمال زیاد مسیر صادرات نفت آنها از اراضی کردنشین عبور می کند.
ترکیه متحد امریکا و عضو ناتو از 60 سال قبل است اما کریاکو می گوید دولت آنکارا در برابر رشوه خواری مقامات محلی در این کشور ناتوان است.
مامور سابق سازمان سیا افزود:" این دولت رسمی ترکیه نیست. احتمالا عناصر فاسد و رشوه خوار در ارتش ترکیه و حکومت های محلی در جنوب غربی این کشور در این کار دست دارند.
داعش پس از تصرف اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل دولت خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала