اداره اطلاعات ترکیه: ممکن است سرباز اسیر ترک پس از اول نوامبر آزاد شود

© AP Photo / Hani Mohammedاداره اطلاعات ترکیه: ممکن است سرباز اسیر ترک پس از اول نوامبر آزاد شود
اداره اطلاعات ترکیه: ممکن است سرباز اسیر ترک پس از اول نوامبر آزاد شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره کل اطلاعات ترکیه گزارش داد مذاکرات با شبه نظامیان گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) که یک سرباز 21 ساله ارتش این کشور به نام صفرتاش را در نزدیکی شهر کیلیس، واقع در مرز ترکیه و سوریه اسیر کرده اند، تحرک یافته و ممکن است این سرباز پس از اول نوامبر مبادله شود.

نماینده داعش در جریان مذاکرات که با کمک سرویس تلفنی اینترنتی WhatsApp انجام شد، اعلام کرد سرباز اسیر ترک سالم است اما محل نگهداری از وی به دلایل امنیتی دائما تغییر می کند. نمایندگان اداره اطلاعات ترکیه نیز اطلاع دادند در حال حاضر فهرست 200 شبه نظامی که داعش خواستار مبادله آنها با سرباز اسیر ترک شده، مورد مطالعه قرار دارد و ممکن است مبادله پس از اول نوامبر صورت گیرد.
در این میان آیدین تاش، پدر سرباز اسیر به خبرگزاری "اسپوتنیک" اظهار داشت که نتوانسته از فرمانده یگان نظامی محل خدمت پسرش درباره وضع وی اطلاعات دریافت کند و این فرمانده گفته که قضیه دیگر در حیطه مسئولیت وی قرار ندارد و تحت رسیدگی وزارتخانه های دفاع و کشور ترکیه است.
پدر سرباز اسیر ترک افزود:" من قصد داشتم در مقابل ساختمان پارلمان تظاهرات برگزار کنم تا به آزادی پسرم نایل آیم اما پارلمان به خاطر نزدیک شدن انتخابات تعطیل است. من بالافاصله پس از انتخابات در برابر ساختمان مجلس تظاهرات برگزار می کنم و تا زمان آزادی پسرم از آنجا نخواهم رفت. دولت باید وی را نجات دهد. تمام اعضای خانواده ما نگران هستند. همسرم هر روز گریه می کند و منتظر است پسرش به خانه بازگردد. التماس می کنم که پسرم را نجات دهید".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала