مرد عراقی که بیش از 300 نفر را از بردگی داعش نجات داد

© Photo / Youtube/RT Russianمرد عراقی که بیش از300 نفر را از بردگی داعش نجات داد
مرد عراقی که بیش از300 نفر را از بردگی داعش نجات داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرد تبعه عراقی به نام "ابو شوجه" که فیلم مستند در باره او ساخته شده است، موفق شد بیش از 300 نفر که به اسارت داعش در آمده بودند را از چنگ این گروه تروریستی نجات دهد.

طبق اطلاعات مقامات دولتی و نظامی عراق، در حال حاضر هزاران نفر از جمله عده ای زنان و کودکان اسیر تروریست ها هستند. گروه تصوربرداری شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" طی سفر خود به عراق با بعضی از افرادی که از اسارت داعش نجات یافته، ملاقات کرد.
از جمله افرادی که شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" با آنها گفتگو کرد، ابو شوجه بود که بیش از 300 گروگان را از دست داعش نجات داد. وی در مصاحبه با "روسیه امروز" گفت که با وجود مخاطرات جدی، به مبارزه با ترور و برده فروشی داعش ادامه خواهد داد.

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 شوجه تصریح کرد: "تروریست ها در بسیاری از بازارها به ویژه بازار رقه اقدام به برداه فروشی می کنند. آنها بی پرده زنان و کودکان را می فروشند. بازار برده فروشی معمولا در ساختمانی که ظاهرا شباهتی به مدرسه و یا خانه معمولی دارد، دایر می شود".این مرد عراقی گفت: "هر کدام از دختران برده نمره خود را دارد. تروریست ها از آنها عکس می گیرند و این عکس ها به همراه نمره دختران را به شبکه های مختلف اینترنتی از جمله WhatsApp و Viber می فرستند. اگر این و یا آن دختر مورد علاقه چند مشتری قرار می گیرد، او را از طریق نوعی مزایده به فروش می رسانند. یکی از دختران موفق شد به خواهر خود تلفن کند و گفت تروریست ها می خواستند او را به بردگی گرفته و مورد تجاوز جنسی قرار دهند". شوجه ادامه داد: "تروریست ها از همان روز اول فعالیتم، مرا تهدید می کنند. آنها عملا دست به شکار ما زده اند. ما هم اکنون 15 نفر را از دست داده ایم که 12 نفر از آنها سربریده شده و اجساد آنها در معرض نمایش عموم قرار گرفته بود".
وی گفت: " تروریست ها اسم مرا می دانند و عکس مرا در اختیار دارند. آنها برای سرم 5 میلیون دلار جایزه می دهند اما با وجود این من به فعالیت خود ادامه خواهم داد. هیچ چیز نمی تواند مرعوبم کند. ما تا زمانی کار خواهیم کرد که همه اسرا آزاد نشوند، و ما در این جنگ پیروز خواهیم شد زیرا که حق با ماست!"

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала