تست های اولیه اولین مورد مرگ بر اثر وبا را در سوریه نشان داد

© Fotolia / Angellodecoتست های اولیه اولین مورد مرگ بر اثر وبا در سوریه را نشان داد
تست های اولیه اولین مورد مرگ بر اثر وبا در سوریه را نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کریستیان لیندمایر، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تست های اولیه حاکی از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به بیماری وبا در شهر حلب سوریه است .

کریستیان لیندمایر گفت:" سازمان جهانی بهداشت اطلاعاتی درباره احتمال شیوع بیماری وبا در سوریه دریافت کرده است. یک کودک پنج ساله فوت کرد و تست های اولیه که درستی آنها صد درصد نیست ، ویروس بیماری وبا را نشان داد. ادامه تحقیقات لازم است. این رویداد در شهر حلب، واقع در شمال سوریه رخ داد".
سخنگوی سازمان جهانی بهداشت افزود در حال حاضر متخصصان در حال کار در شهر حلب برای پی بردن به دلایل شیوع بیماری وبا و پیامد های احتمالی آن هستند.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش است. اکنون داعش بخش وسیعی از کشورهای سوریه و عراق را تحت اختیار خود قرار داده و یکی از بزرگترین معضل های بین المللی به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала