گزارش و تحلیل

لوک اویل و گازپروم بزودی به ایران بازخواهند گشت

© Sputnik / Alexandr KryazhevМинистр энергетики РФ Александр Новак на Восточном экономическом форуме во Владивостоке
Министр энергетики РФ Александр Новак на Восточном экономическом форуме во Владивостоке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر انرژتی روسیه «الکساندر نواک» 21 اکتبر در چارچوب دیداری رسمی وارد ایران شد. قرار است نمایندگان روسیه در جریان این بازدید با وزیران نفت و امور اقتصادی و دارایی، راه‌ و شهرسازی و نیرو و بانک مرکزی ایران گفت و گو های مفصلی داشته باشند.

ناظران اظهارات آلکساندر نواک در باره چشمانداز از سرگیری و توسعه همکاری‌های روسیه و ایران در بخش نفت و گاز را بیاد دارند. وزیر انرژی روسیه پیش تر نیز اعلام کرده بود، شرکت های روسی برای بازگشت به پروژه های متوقف شده ایران از امکانات خوبی برخوردار هستند. در ضمن روسیه در تلاش است تا از طریق مذاکره با همتایان ایرانی امکان ادامه همکاری در اجرای پروژه های نفت و گاز که واحد های عمده نفت و گاز «گازپروم»  و «لوک اویل» روسیه در آن‌ها شرکت کرده بودند را بررسی نماید.

آقای امید شکری کله سر، کارشناس مستقل  ایرانی در زمینه انرژی و دانشجوی دکترای گروه ارتباطات بین‌الملل دانشگاه «یالوا» ترکیه در مصاحبه با خانم مارینا الشعلان خبرنگار رادیو «اسپوتنیک فارسی» معتقد است که مبحث اساسی آلکساندر نواک در ایران معامله پایاپای دوجانبه «نفت در ازای اجناس» و   همچنین شرکت روسیه در راه اندازی  معدن پارس جنوبی خواهند بود. این صاحبنظر ایرانی گفت:

 

امید شکری معتقد است که در نتیجه بازدید وزیر انرژتی روسیه از ایران تمامی نکات مبهم در پیاده کردن معامله دو جانبه « نفت در ازای اجناس» مشخص شوند. وی خاطر نشان کرد:

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала