بحث درباره برجام در اولین نشست کمیسیون "1+5" و ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikovبحث درباره برجام در اولین نشست کمیسیون "1+5" و ایران
بحث درباره برجام در اولین نشست  کمیسیون 1+5 و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری"ریانووستی" اعلام کرد اولین نشست کمیسیون مشترک گروه"1+5" میانجیان بین المللی ( روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) و ایران روز دوشنبه 19 اکتبر در وین برگزار شده و کارشناسان در آن جریان اجرای برجام ( برنامه جامع اقدام مشترک) را مورد بحث قرار خواهند داد.

ریابکوف خاطرنشان کرد:" روسیه در سطح نماینده دائم خود در سازمان های بین المللی بعلاوه کارشناسان در این نشست حضور خواهد داشت. جریان اجرای برجام با در نظر داشتن اینکه روز 18 اکتبر به عنوان adoption day (روز اجرا) تعیین شده، بررسی خواهد شد".
دیپلمات روسی در توضیح گفت در این نشست "مسائل جاری در رابطه با چگونگی اجرای توافق ها و و ترتیب افدامات از جمله نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد بررسی خواهد شد".
ریابکوف افزود باید مکانیزم های ذکر شده در برجام از جمله کمیسیون مشترک که اولین نشست آن برگزار می شود، به کار بیفتند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی روز 14 ژوئیه در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала