کارشناسان "آلماز آنتی": بوئینگ مالزیایی از اراضی تحت کنترل کییف سرنگون شد

© Sputnik / Alexey Kudenkoکارشناسان "آلماز آنتی": بوئینگ مالزیایی از اراضی تحت کنترل کییف سرنگون شد
کارشناسان آلماز آنتی: بوئینگ مالزیایی از اراضی تحت کنترل کییف سرنگون شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان "آلماز آنتی": نتایج مطالعه دلایل سقوط بوئینگ مالزیایی حاکی از سرنگونی آن از اراضی تحت کنترل کییف است.

یان نوویکوف، مدیر کل شرکت روسی "آلماز آنتی" روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد نتایج مدل سازی سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی ثابت می کند که این هواپیما از نقطه مسکونی زاروشنسکویه سرنگون شده که تحت کنترل نظامیان تابع کییف قرار داشته است
نوویکوف گفت:" ما امروز بطور مشخص می توانیم بگوئیم که اگر بوئنگ با شلیک سامانه موشکی ضد هوایی "بوک" سرنگون شده باشد، موشک 9М38 از نقطه مسکونی زاروشنسکویه به آن اصابت کرده است".

یان نوویکوف افزود بخشی از صدمات وارده به بوئینگ مالزیایی از تخریب ساختار آن و نه فقط از اصابت قطعات موشک ناشی شده است. نوویکوف در یک کنفرانس خبری گفت: "احتمالا بیشترین صدمات از تخریب عناصر ساختار خود هواپیما یا باصطلاح صدمات ثالث ناشی شده است". به گفته متخصص روسی احتمالا قطعات بدنه هواپیما به موتور هواپیما اصابت کرده و به این ترتیب صدمات بیشتری به آن وارد کرده است.

یادآور می شود هواپیمای مسافربری "بوئینگ 777" شرکت هواپیمایی مالزیایی Malaysia Airlines که در حال پرواز از آمستردام به کوالالامپور بود، 17 ژوئیه سال 2014 در استان دونتسک واقع در شرق اوکراین سقوط کرد. 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала