ملاقات دکتر سنایی با رستم حمیدوف رئیس جمهور باشقیرستان

© Фотохост-агентство /  مراجعه به بانک تصاویر ملاقات دکتر سنایی با رستم حمیدوف رئیس جمهور باشقیرستان
ملاقات دکتر سنایی با رستم حمیدوف رئیس جمهور باشقیرستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران درادامه سفر به جمهوری باشقیرستان در تاریخ 15 / 7/ 94 با حمیدوف رئیس جمهور باشقیرستان دیدار و گفت وگو نمود.

حمیدوف دراین دیدار ضمن تشکر از حضور دکتر سنایی درهفتمین کنگره فلسفه اظهارداشت: ما شما را به عنوان یک متخصص علوم انسانی می شناسیم و این سومین ملاقات ما در سال جاری است که در آن توسعه همکارهای ایران با باشقیرستان را مورد بررسی قرار می دهیم. از شرکت رئیس جمهور ایران در اجلاس سران بریکس و شانگهای تشکر می کنم. ما نقاط مشترکی برای آغاز همکاری های تجاری داریم و تعامل خوبی در زمینه نفت ، پتروشیمی و ماشین سازی می توانیم داشته باشیم و آماده ایم هیاتی را به همین منظور به ایران اعزام کنیم.
ما این هیات را به سرپرستی معاون نخست وزیر آقای شارونف به ایران اعزام خواهیم کرد تا همکاری ها آغاز شود.
باشقیرستان در سال آینده به انجام کارهای مشخص و توافق شده وعملی نمودن آنها اقدام خواهد کرد.
دکتر سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار نمود: باشقیرستان ازتمام فاکتورهای لازم برای همکاری با ایران از جمله ؛ تمدن ، فرهنگ ، دین مشترک ، آموزش ، دانشگاه و صنعت برخوردار می باشد. توانمندیهای باشقیرستان قابل توجه است و امکان همکاری زیادی مابین دو کشور وجود دارد. ازآخرین ملاقات من با شما چهار ماه می گذرد و برخی توافقات نیز درحال اجرا می باشند.
دکتر سنایی تاکیدکرد: درخصوص همکاری های نفتی از سفر هیات نفتی شما به ایران استقبال می کنیم. بعداز توافق با 1+5 شرایط ایران برای همکاری بسیار بهتر شده است. البته هنوز مشکلاتی در زمینه تسویه حساب های بانکی داریم که خوشبختانه در حال برطرف شدن می باشد.
سنایی افزود: روسای جمهور دو کشور در حاشیه سازمان ملل توافق نمودند که بزودی تمامی مشکلات روابط برطرف شود. در حال حاضر نیز هیات بزرگی از وزارت انرژی روسیه به ایران عزیمت کرده اند و با دستور آقای پوتین تحولی در روابط آغاز شده است. امیدواریم گفتگوها با باش نفت هم نتایج خوبی داشته باشد و بتوانیم با باشقیرستان هم به توافقی برسیم. ضمنا برگزاری هفتمین کنگره فلسفه در باشقیرستان را به شما تبریک میگویم.فلاسفه زیادی آمده بودند و از سخنرانی مفید شما دراجلاس فلسفه بسیار لذت بردم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала