برگزاری نشست بین المللی علمای اسلامی در مقابله با افراط گرائی و تروریسم در مسکو

© Fotolia / Lucvar101برگزاری نشست بین المللی علمای اسلامی در مقابله با افراط گرائی و تروریسم در مسکو
برگزاری نشست بین المللی علمای اسلامی در مقابله با افراط گرائی و تروریسم در مسکو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، در تاریخ 13 مهرماه، نشست علمای اسلامی با حضور تعدادی از علمای اسلامی از کشورهای مختلف ، عربی و اسلامی شامل ایران ، اندونزی، بنگلادش ، کویت ، عراق ، ترکیه و غیره با دعوت گروه راهبردی روسیه و جهان اسلام در مسکو برگزار گردید.

در افتتاحیه این نشست ، پیام وزیر خارجه روسیه ، پیام آقای مینی خانوف رئیس گروه راهبردی روسیه و جهان اسلام و رئیس جمهور تاتارستان نیز قرائت شد. در پیامهای مذکور بر خطر افراط گرائی برای منطقه و جهان اسلام و ضرورت بررسی و یافتن راهکارهای مهار و مبارزه با این موضوع تاکید گردید. قرار است در این نشست دو روزه در باره چگونگی برخورد با پدیده افراط گرائی ، محورهای مهم و نقشه راه مهار و جلوگیری از توسعه این پدیده خطرناک بحث و تبادل نظر بعمل آید.
آیت الله تسخیری ، مشاور فرهنگی مقام معظم رهبری و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نشست حضور یافته است وی در افتتاحیه این نشست طی سخنانی از تلاشهای گروه راهبردی روسیه وجهان اسلام در خصوص کمک به حل مشکلات منطقه و جهان اسلام و مشورت با علمای جهان اسلام برای مبارزه با پدیده افراط گرائی تشکر نمود. وی تاکید کرد که افراط گرائی برگرفته از دو عامل اساسی یکی جهل مسلمانان نسبت به مفاهیم اسلامی و دیگری دشمنی بیگانگان نسبت به اسلام و مسلمانان می باشد. وی اظهار امیدواری کرد که در این نشست ، محور ها و راهکارهای فرهنگی وسیاسی مبارزه با افراط گرائی بررسی و تبیین گردد.

В Москве прошёл международный форум «Исламская религия против экстремизма» (ФОТО)

Posted by islam.ru on Tuesday, October 6, 2015
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала