توریست های آسیایی در روسیه

© Sputnik / Vladimir Trefilovساحل شهر کرچ روسیه
ساحل شهر کرچ روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران از نظر افزایش تعداد گردشگران جای اول را به خود اختصاص داد.

کشورهای آسیایی  در صدر فهرست گردشگران علاقمند سفر به روسیه قرار دارند.  ایران از نظر افزایش تعداد گردشگرانی که به  روسیه سفر می کنند  جای اول را در فهرست توریسم به خود اختصاص داده است  و  در مقایسه با سال 2014 میلادی  افزایش 100 درصد  نشان داده است.  جای دوم به چین با  افزایش 51,6 درصد از آغاز سال جاری  اختصاص دارد. هند با 50,7 درصد پس از چین قرار دارد.  تایلند که در روسیه کشوری است که توریستهای روسیه بیشتر به آنجا سفر می کنند تا گردشگران تایلندی به روسیه،  در این جهت پیشرفت خوبی نشان داده است.  روسیه طی 8 ماه سال 2015  میلادی  44 درصد بیشتر از  سال قبل از  گردشگران تایلند پذیرایی کرده است.  سرگی کورنییف  معاون  رئیس آژانس فدرال  توریسم «  روس توریسم  این آمار را اعلام کرد. به گفته وی  شهروندان چین در بین گردشگرانی که به روسیه سفر کردند رکورد مطلق  برقرار کردند.  در سال گذشته درآمد  تجارت توریسم  روسیه  از گردشگران چینی  بیش از 1 میلیارد  دلار بود.

جاذبه های روسیه برای  چینی ها کدامند؟

ژان سیخواِی سخنگوی یکی از  شرکت های گردشگری چین در مصاحبه با « سپوتنیک» گفت:

(صدا)

 من رئیس  بخش گردشگری جهان   شرکت بین المللی توریسم « خوآشی»  هستم.  چینی ها  علاقه زیادی به سفر به روسیه دارند.  افراد مسن در آرزوی سفر به روسیه هستند.  آنها می خواهند میدان سرخ را ببینند و از مقبره لنین و موزه های پطربورگ دیدن کنند   که تعریف زیادی در باره آنها  شنیدند.  اکنون  توجه به سوچی بیشتر شده است. گردشگران علاوه بر تأسیسات المپیکی می خواهند مزارع کشت چای را ببینند و می خواهند  به چشم خود  روسیه  — کشوری را ببینند که  با فرهنگ و هنر آن در پشت میز مدرسه آشنا شدند.  شرکت گردشگری ما فقط به ساکنان « سیچون» خدمات نمی رساند. مشتریان زیادی از شهر های  « یونان» و  گوای چجوآ»  نیز به ما رجوع می کنند.. از اینرو با اطمینان صد درصد می توانم به شما بگویم که  علاقه چینی ها به سفر به روسیه زیاد است.

روس ها همیشه به مهماننوازی معروف بوده اند.  تجارت گردشگری روسیه سعی می کند تا حداکثر  محیطی راحت برای اقامت گردشگران چین  در روسیه فراهم سازد. پروژه « China Friendly»  که  شرکت گردشگری «  جهان بدون مرز» مبتکر ومجری آن است  بیش از 150  شرکت گردشگری روسیه  را  متحد می کند  که به گردشگران آسیایی  خدمات می رسانند.  چندی پیش این پروژه در  نمایشگاه

Sichuan International Travel Expo (SCITE) معرفی شد. این نمایشگاه  توسط  انجمن گردشگری  آسیا — اقیانوس آرام  سازماندهی شده بود.

سوتلانا پیاتیخاتکا  مدیر اجرایی  انجمن «  جهان بدون مرز» در این خصوص گفت:

(صدا)

این برنامه مطالبات  خاصی مطرح می کند  که درخواست های  فرهنگی و معمولی  گردشگران چینی را در نظر می گیرد.  مهمتر از همه وجود  کتاب های راهنما  گردشگری به زبان چینی است. درهتل حتما باید  سایت انیترنتی  و اطلاعات ضروری به زبان چینی وجود داشته باشد.  همچنین هتل باید  مطبوعات  و نقشه شهر   حاوی  اطلاعات مربوط به جاذبه های  دیدی  جالب برای مهمانان را به زبان چینی در اختیار گردشگران بگذارد.  در اتاق های  پروژه فوق الذکر، باید وسایل چاینوشی و دمپایی  وجود داشته باشد.  بعلاوه پرداخت با  کمک  کارت  China UnionPay ممکن باشد.

اجرای این پروژه در سال 2014 میلادی  آغاز شد.  تا کنون 20 هتل در مسکو، سنت پطربورگ، نوگورود کبیر، تِوِر،  ولادی واستوک و قازان گواهی  مربوطه را دریافت کردند.  فهرست هتل ها  هر ماه  طولانی تر می شود.  گشایش دفتر  ملی « سفر به روسیه»  در روز 12 اکتبر در پکن گام آتی  تبلیغ سفر به روسیه در  بازار خدمات  گردشگری در چین خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала