گزارش و تحلیل

سوخو – 34 و بمب های هدایت شونده: روسیه کدام سلاح ها را در سوریه به کار می‌برد

© Sputnik / Dmitriy VinogradovРоссийские летчики готовятся к посадке в истребитель Су-30 перед вылетом с аэродрома "Хмеймим" в Сирии
Российские летчики готовятся к посадке в истребитель Су-30 перед вылетом с аэродрома Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
«مراد گازدییوف» خبرنگار آر تی مقیم پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه در باره خصوصیات فنی سلاح های روسی مورد استفاده در سوریه گزارش می دهد

به گزارش یک منبع نظامی چندی پیش 3 هزار شبه نظامی گروه‌های داعش، جبهه نصره و جیش الیرموک از سوریه به اردن فرار کردند. به گفته این منبع تروریست ها از گسترش  اعمال نیرو های مسلح سوریه در همه راستا ها و ضربات هوایی روسیه می ترسند. گفتنی است که از 30 سپتامبر جنگنده های نیروی هوافضای روسیه به خواست بشار اسد رئیس جمهور سوریه به عملیات بر ضد شبه نظامیان پرداختند.

کار خلبانان  نشست، خزش و ثبت انجام پرواز است. بقیه را پرسنل فنی انجام می دهد.  آن‌ها باید هواپیما ها را چک و پر از سوخت کرده و   تسلیحات آن را تکمیل کنند. تروریست ها دست روی دست گذاشته نمی نشینند و از این رو همه باید زود کار کنند. برای انجام هر وظیفه سلاح مناسب لازم است.

«مراد گازدییوف»  خبرنگار آر تی  مقیم  پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه  در باره خصوصیات فنی سلاح های روسی مورد استفاده در سوریه چنین گزارش می دهد:

بهترین جنگنده های نیروهای هوایی روسیه برای حمله به داعش - اسپوتنیک ایران
بهترین جنگنده های نیروهای هوایی روسیه برای حمله به داعش

«جنگنده سوخو — 34 دارای طراحی منحصر بفرد و بیاد ماندنی، جت جدیدی است که اینک در سوریه در شرایط رزمی مورد آزمایش قرار می گیرد. این هواپیما آکنده از وسایل جدید الکترونیک بوده و دارای همه چیز  لازم برای انجام جنگ‌های معاصر است، از جمله دارای بمب های جی بی یو می باشد. خلبانان پرواز آن‌ها را در حین زمان حقیقی هدایت می کنند.

بعلاوه کابین هواپیما خیلی راحت  و دارای توالت است ولی پرواز ها معمولاً چندان طولانی نیستند تا این احتیاج ظاهر شود.

وظایف متفاوت است. مثلاً وظیفه ساده ایراد ضربه به مواضع تروریست ها در خارج از شهر. در این صورت از بمب های معمولی استفاده می شود.

ولی گاهی اوقات لازم است که دقت ضربه بی نهایت بالا باشد. برای این منظور نیرو های مسلح روسیه مجهز به موشک هدایت شونده دارای کلاهک لیزری موقعیت یاب است که از آن در سوریه استفاده می شود. خلبان می‌تواند پرتو ی لیزری را به هدف هدایت کند و پس از این موشک به خودی خود به سمت این آماج  می رود.

روسیه به روشنی فهماند که برای اجتناب ورزیدن از تلفات در میان اهالی غیر نظامی تمام هم خود را بکار خواهد برد. مسکو  وعده داده که نحوه ایراد ضربه به شبه نظامیان سریع، به دقت و ثمربخش خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала