طالع بینی

© Photo / Public domain کف بینی
کف بینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طالع بینی ارتباطات لحظه ای را مورد مطالعه قرار می دهد.

بطور سنتی فرض می شود  که طالع بینی  در فاصله بین هزاره پنجم و سوم  قبل از میلاد متولد شد. این اتفاق در بین النهرین رخ داد. همانا در آنجا  هنگام کارهای حفاری لوحه های کوچک  سنگی و گِلی یافت شد که روی آنها  قوانین و  موازین  طالع بینی حک شده بود.

برای  اقوام باستانی همه چیز ساده بود: آنها  باور داشتند  که زندگی زمینی  مطابق با قوانین فضایی  جریان دارد و به این معنا، تمام رویدادهای فضایی  تأثیر قانونمندی بر  رویدادهای زمین می گذارد.

طرفداران معاصر  طالع بینی به همان شکل  دوست دارند  تکرار کنند  که هر لحظه خود ویژه است  و اگر بدقت بُعد چهارم مورد مطالعه قرار بگیرد  می توان گرایش تکامل آتی  این یا آن پدیده، رویداد و یا اجسام را تعیین نمود. در نتیجه  طرفداران  این ایده  افزایش می یابد  که بر اساس اطلاعات  مرتبط با تولد شخص می توان خصوصیات  منحصربفرد هر شخص را بطور مشخص  پیش بینی کرد. در دنیای معاصر،بسیاری از  والدین  نمی خواهند این شانس را ازدست بدهند.

سرگی بزبورودنی  رئیس  مدرسه علمی  طالع بینی در این خصوص گفت: طالع بینی  یکی  از قدیمی ترین علوم است و هر چند  برخورد نسبت به این علم یکسان نیست، اما  هیچ کس این موضوع را رد نمی  کند که انسان در طول قرون متمادی به آسمان  نگاه می کرده تا  جواب سوالات خود را بیابد. طالع بینی واقعا  علم بسیار مفیدی است زیرا به  انسان کمک می کند  راه درستی در زندگی بیابد. طالع بینی به یک مجموعه  وسیع از سوالات جواب می دهد. از اینرو تصادفی نیست که  در بعضی از کشورها  والدین ترجیح می دهند کارت های  پس از تولد کودک خود را تهیه کنند تا آنها را بشکل صحیحی  تربیت کنند  و بدانند در چه جهتی باید آنها را پرورش  و آموزش داد. طالع بینی به  دلیل  مفید بودن خود  حفظ می شود.  یک اصل بسیار ساده در این رابطه وجود دارد: بشریت آنچه برایش مفید نیست  و یا مضر است را نگه نمی دارد.  زمان  حتما  همه چیز را پاک و محو می کند.

طالع بینان دوست دارند از ارتباط بین تمرینات آنها با  بسیاری از پدیده های فرهنگی  صحبت کنند. در این رابطه، پایکوبی چرخان  به عنوان تقلیدی  از  چرخش سیارات  تلقی می شود و اینکه بسیاری از  آثار ادبیات جهانی  از طریق منشور  طالع بینی تفسیر می شوند و حتی انجیل  شرح طالع بینی  می شود.  طالع بینی با علوم دقیقه  نیز مرتبط است.

—  طالع بینی  ارتباطات لحظه ای را مورد مطالعه قرار می دهد. فیزیک  معاصر این ارتباطات را  رد نمی کند که بر اساس  همزمانی استوارند.  یعنی  نه وقتی  که چیزی  از  نقطه « آ»  رد شد و  پس از مدتی  تا نقطه « ب» پرواز کرد، بلکه وقتی که نقطه « آ» و « ب»  تعامل لحظه ای داشتند، یعنی بطور همزمان — هم لحظه. از نقطه نظر فیزیک، طالع بینی  همانا بر  این ارتباطات لحظه ای استوار است.  اما مهمترین نکته آن است که این سیستم کار می کند.  ما بندرت در باره  مکانیزم فیزیکی  تأثیر ستارگان آسمان  به تفکر می پردازیم، زیرا  ما از شهود زیادی در این باره برخورداریم.  طالع بینی  بر  تجربه چند قرنی  پیشکسوتان  تکیه دارد  که مشغول مطالعه  علمی  بودند  که ثابت می کرد از سیستم  فعال در آن می توان استفاده کرد.

رونالد ریگان  به حرف های طالع بینان باور داشت. طالع بینان ایندیرا گاندی را برای سوء قصد به جانش آماده کردند. آنها  او را آماده کرده بودند که در یک روز مشخص به جان او سوء قصد خواهد شد.  سیاستمداران دیگر نیز به توصیه های طالع بینان توجه می کردند —  مارگرت تاچر،  فرانسوآ میتران،  ژاک شیراک و بسیاری دیگر از سیاستمداران. هم اکنون طالع بینان  ابراز تأسف می کنند  که بندرت  در سطح عالی به آنها رجوع می شود.

ناتالیا اولخوفسکایا  طالع بین در این خصوص گفت: اگر ما درباره بشریت بطور کلی صحبت کنیم، متأسفانه  در لحظه کنونی کمتر کسی  از طالع بینی استفاده می کند. چرا؟  زیرا رهبری کشور اکنون  در دستان  طالع بینان قرار ندارد و  جلب توجه  نخبگان  به طالع بینی  دشوار است.  البته متخصصانی هستند که توصیه هایی در این باره ارائه می دهند.

برای روسیه  معروف ترین طالع بین — خروس طلایی — دستیار باوفای آن  باقی می ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала