گذرنامه سوری برای نخست وزیر هلند به ارزش 750 یورو تهیه شد

© Sputnik / Ekaterina Solovyova /  مراجعه به بانک تصاویر گذرنامه سوری برای نخست وزیر هلند به ارزش 750 یورو تهیه شد
گذرنامه سوری برای نخست وزیر هلند به ارزش 750 یورو تهیه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه نگار هلندی گذرنامه جعلی سوری برای نخست وزیر این کشور را نشان داد و گفت این گذرنامه به ارزش 750 یورو دریافت شده است.

هارالد دورنبوس، روزنامه نگار هلندی که در نشریه "نیووه رویو" کار می کند، در مقاله ای با تاکید بر امکان دریافت هر نوع کارت شناسایی و یا گذرنامه سوری در این کشور نوشت وی پس از یک گفتگوی تلفنی و طی مدت 40 ساعت چنین گذرنامه ای را دریافت کرده است. وی همچنین گذرنامه سوری با عکس مارک روته نخست وزیر هلند را در معرض تماشای عموم گذاشت و تاکید کرد این گذرنامه به ارزش 750 یورو تهیه شده است.
نام نخست وزیر هلند از این گذرنامه حذف شده و به جای آن از نام "مالک رمضان" استفاده شده است. در این گذرنامه همچنین گفته شده که این مالک رمضان اهل دمشق است.
روزنامه نگار هلندی می نویسد: "از زمان آغاز درگیری در سوریه، هزاران نسخه فرم پر نشده از گذرنامه های سوری به دست تروریست ها افتاده است و آنها با استفاده از این فرم ها، گذرنامه های جعلی را با هر عکس و هر اطلاعات شخصی تهیه و می فروشند".
وی با اشاره به این که خطر ورود تروریست ها به اروپا در بین پناهجویان کاملا واقعی و رو به افزایش است، خاطر نشان کرد: "در این شرایط سرویس های امنیتی در عملیات خود برای شناسایی تروریست ها با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد".

پیشتر گزاراش شده بود که داعش تعداد زیادی از فرم های رسمی پرنشده گذرنامه های سوری را در اختیار خود گرفته و از آنها برای اعزام شبه نظامیان خود به اروپا در پوشش پناهجو استفاده می کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала