بررسی همکاری های موزه ای ایران و روسیه در دیدار دکتر سنایی و رییس موزه آرمیتاژ

© Sputnik / Artem Zhitenev /  مراجعه به بانک تصاویر Mikhail Piotrovsky, Director, the State Hermitage
Mikhail Piotrovsky, Director, the State Hermitage - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر مهدی سنایی که روز بیست و چهارم شهریور برای سخنرانی در افتتاحیه هشتمین کنفرانس اروپایی ایران شناسان به سن پترزبورگ سفر کرده است، پس از مراسم افتتاحیه با رییس موزه آرمیتاژ، پروفسور میخاییل پیاتروفسکی دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار آقای دکتر سنایی با تاکید بر روند رو به رشد همکاری های کشورمان و روسیه در ابعاد مختلف، بر تقویت هر چه بیشتر همکاری های موزه ای دو کشور تاکید نمود و با اشاره به دعوت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان از پروفسور پیاتروفسکی برای برنامه ریزی جهت انجام سفر به ایران دعوت نمود.

پروفسور پیاتروفسکی با استقبال از تقویت همکاری ها با ایران اظهار داشت که ظرف چند روز آینده فهرستی از برنامه همکاری ها با طرف ایرانی برای سفارت ارسال خواهد شد. وی برای انجام سفر به کشورمان طی فوریه یا مارس 2016 اعلام آمادگی نمود.

پس از این ملاقات، دکتر سنایی از بخش ایران موزه آرمیتاژ بازدید نمود.

شایان ذکر است هشتمبن کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی طی روزهای 24 تا 28 شهریور 1394 در شهر س پترزبورگ برگزار شد. سازمان دهنده این کنفرانس، "جامعه ایران شناسان اروپا" است و امسال این همایش با همکاری "موزه دولتی آرمیتاژ" و "انستیتو نسخ خطی شرقی سن پترزبورگ" برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала