اوباما تصمیم سنا درباره توافق هسته ای با ایران را یک گام تاریخی نامید

© REUTERS / Jonathan Ernstاوباما تصمیم سنا درباره توافق هسته ای با ایران را یک گام تاریخی نامید
اوباما تصمیم سنا درباره توافق هسته ای با ایران را یک گام تاریخی نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه ای در روز پنج شنبه اعلام کرد تصمیم مجلس سنای کنگره این کشور درباره امتناع از رای گیری پیرامون قطعنامه برهم زننده توافق هسته ای با ایران به واشینگتن امکان خواهد داد به کار با شرکای بین المللی برای اجرای این توافق ادامه دهد.

اوباما این تصمیم را یک گام تاریخی به جلو نامیده و گفت این رویداد "به منزله پیروزی برای دیپلماسی، برای امنیت ملی آمریکا و برای امنیت و حفظ صلح است".
روز پنج شنبه اعضای حزب دموکرات در سنای آمریکا با رای گیری توانستند جلوی رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه عدم تائید توافق حاصله در خصوص برنامه هسته ای ایران را بگیرند و جمهوری خواهان موفق نشدند 60 رای لازم برای به رای گیری گذاشتن این سند را به دست آورند.
تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) روز 14 ژوئیه امسال در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها به تصویب برنامه جامع اقدامات مشترک (برجام) منجر گردید که اجرای آن باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала