جنجال در فرماندهی ارتش آمریکا به خاطر جعل کاری در گزارش عملیات علیه داعش

© REUTERS / Stringerجنجال در فرماندهی ارتش آمریکا به خاطر جعل کاری در گزارش عملیات علیه داعش
جنجال در فرماندهی ارتش آمریکا به خاطر جعل کاری در گزارش عملیات علیه داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در رابطه با جعل کاری در گزارش های مربوط به عملیات علیه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) درفرماندهی مرکزی ارتش آمریکا جنجال و افتضاح بپا شده است.

به گزارش نشریه The Daily Beast، بیش از 50 نفر از کارشناسان و تحلیل گران نظامی پس از بررسی گزارش های اطلاعاتی اعلام کردند فرماندهان ارتش در گزارش ها درباره عملیات آمریکا علیه داعش دستکاری کرده اند تا احساس آن به وجود آید که تمام این عملیات موفق بوده است.

بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش - اسپوتنیک ایران
بی نتیجه بودن یک سال مبارزه آمریکا با داعش
 تحلیل گران نظامی با تقدیم شکایت رسمی اعلام کردند که مقامات عالی رتبه در ارزیابی های اطلاعاتی آنها درباره عملیات علیه داعش و القاعده در سوریه دستکاری کرده اند و در این رابطه بازرس کل وزارت دفاع آمریکا تحقیقات را آغاز کرده است. آنها اظهار داشتند تعدادی از این گزارش های غلط به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تقدیم شده است.
به عقیده کارشناسان پنتاگون ، مقامات فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به این خاطر در گزارش دستکاری کرده که آنها با خط مشی رسمی مطابقت پیدا کنند و در نتیجه این احساس به وجود می آمد که نظامیان ایالات متحده در مبارزه با گروه های تروریستی داعش ،جبهه نصرت و القاعده در سوریه کاملا موفق و پیروز هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала