گزارش و تحلیل

ستاد توسعه فناوری و صنايع دانش‌بنيان هوایی و هوانوردی در مسیر گسترش صنایع دانش بنیان

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПосетитель у авиационного двигателя АЛ-41Ф-1С на Международном авиационно- космическом салоне МАКС 2015
Посетитель у авиационного двигателя АЛ-41Ф-1С на Международном авиационно- космическом салоне МАКС 2015 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر منطقی معاون وزیر دفاع در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره مأموریت های ستاد

وظیفه اعتلاي ارتباطات بين‌المللي علمي، فناوري و نوآوري و توسعه ديپلماسي علمي و فناوري و همچنین توسعه فناوري، تقويت فرآيند تجاري‌سازي و حمايت از موسسات و شرکتهاي دانش‌بنيان و شرکتهاي طراحي مهندسي از جمله مسئولیت هایی است که بر عهده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گذاشته شده است.

ستاد توسعه فناوری و صنايع دانش‌بنيان هوایی و هوانوردی به‌عنوان  يكي از ستادهاي فناوري هاي راهبردي معاونت علمي و فناوری رئيس جمهور با مسئولیت جناب آقای دکتر منوچهر منطقی، وظیفه سیاست گذاری اجرایی، راهبری، هماهنگي و ايجاد ارتباطات بين دستگاهي لازم براي گسترش فناوري و صنايع دانش‌بنيان در حوزه هوایی و هوانوردی را بر عهده دارد.

دکتر منطقی معاون وزیر دفاع در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره مأموریت های ستاد بیان کرد: پايش، حمايت و هدايت راهبردي  فعالیت‌های مراکز فناوری محور کشور از جمله اهداف این ستاد می‌باشد. در حال حاضر در کشور پنج دفتر طراحی هواپیما و بالگرد وجود دارد که توانسته با تجارب و توان تخصصی خبرگان صنعت به طراحی انواع بالگرد و هواپیما دست یابد. مرحله طراحی، نه تنها یکی از مهم‌ترین مراحل در تولید هواپیما به حساب می‌آید، بلکه بيشتر هزينه‌هاي هواپيما در عمر عملکردي آن، مربوط به معیارهایی است که در مرحله طراحي مفهومي انتخاب شده‌اند. این مراکز طراحی هواپیما با اخذ تاییدیه های صلاحیت علاوه بر توانایی ارتقاء طراحی خانواده هواپیماهای کلاس پنجاه نفره، بدنبال طراحی هواپیمای کلاس 70 نفره نیز می‌باشد. با توجه به ایکه بازار یک محصول هوایی نظیر هواپیمای مسافربری، فراتر از مرزهای کشور را در بر می‎گیرد، از جمله اقدامات ستاد حمایت از راه‌اندازی دفاتر طراحی بین‎المللی و در شبکه بین‌المللی به زنجیره تامین جهانی می‌باشد که از یک سو فرصتی برای عرضه تخصص طراحان ایرانی را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر منجر به ارتقای دانش متخصصان و توسعه هدفمند همکاری ها و تعاملات علمی، فناورانه و نوآورانه نیز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала