عواقب سیاست غرب

© REUTERS / Axel Schmidt تظاهرات در آلمان
تظاهرات در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسأله مهاجران، جامعه آلمان را به دو اردوگاه تقسیم کرده است .

در رسانه های آلمان  پیش بینی های نگران کننده ای  در رابطه با تعداد فراریانی  ظاهر می شود که ممکن است  در سال 2015 میلادی  راهی آلمان شوند.  تعداد آنها از  هر گونه انتظاراتی فراتر می رود.

 مسأله  مهاجران، جامعه  آلمان را به دو اردوگاه تقسیم کرده است که در سراسر کشور دست به تظاهرات می زنند.

 یکی از شرکت کنندگان  تظاهرات  در شهر « ریس»  که توسط   مافوق راست ها سازماندهی شده بود  گفت: «  من  به خاطر فرزندانم  نگران هستم. به آنها شستشوی مغزی دادند.  وقتی این نخاله ها وارد آلمان می شوند  بچه های ما را معتاد می کنند».

یکی دیگر گفت: « برای تعمیر  بعضی از  سازه ها  بودجه ای اختصاص داده می شود.  شهروندان فکر می کنند  که این  ها به نفع آنها انجام می شود  اما بعد معلوم می شود  که این ساختمان ها برای فراریان  مهیا می شود.  اینجور کارهادرست نیست».

 یک زن آلمانی گفت: «  وقت آن فرا رسیده که این  هرج ومرج  به پایان برسد.  ببینید کار به کجا کشیده؟ مگر ما  باید پناهگاه  آفریقا و دیگر قاره ها باشیم؟

اما فراریان نیز از  مدافعانی برخوردارند.  در آلمان سایتی راه اندازی شده است  که برای کمک به مهاجران  از همه فرا می خواند  برای اجاره  خانه، کسانی پیدا شوند که مایلند با هم در یک خانه زندگی کنند.  بعلاوه  برنامه تلفن رایگان   ظاهر شده است که  شماره تلفن  رایگان و آدرس های  راهنما در « درزدن» و  مشورت های حقوقی را  دراختیار مهاجران می گذارد.  یکی از شبکه های تلویزیونی آلمان نیز با ناشکیبایی ابراز مخالفت کرد.

آنیا رِشکه، ژورنالیست  شبکه تلویزیون دولتی « ای، آر. دی» گفت: « پیداست مردم دیگر  از نوشتن این چیزها که «  خدا کند این انگل ها در دریا غرق شوند» خجالت نمی کشند.  چنین نوشته هایی  مورد توجه زیاد کاربران  سایت ها قرار می گیرد و « لایک» های زیادی  دریافت می کند.  اینگونه  افراد که تمام وجودشان مملو از تنفر است باید  درک کنند  که چنین کاری در جامعه ما جایز نیست».

حرف های وی  بحث های  داغی در  اینترنت  دامن زد.  تعدادی از کاربران  سایت « تویتر»  اعلام کردند که آنها ترجیح می دهند به جای مهاجران خارجی که به  استفاده بی پایان از سیستم  تأمین اجتماعی آلمان می پردازند، نازی ها را در  خیابان ها  ببینند. تعداد دیگری  از  تلاش  مجری تلویزیونی  حمایت کردند  که درخواست کرده بود به   تضاد جدی در  جامعه آلمان توجه شود.

بدین ترتیب درگیری بین مخالفان و مدافعان مهاجران  به خشونت خواهد انجامید.  چندی پیش در یکی از شهرهای  کوچک آلمان،  خودرو سیاستمدار محلی  از  جناح چپ منفجر شد که بطور فعال از  فراریان دفاع می کرد و  معتقد است که این سوء قصد از طرف  فعالان  سازمان مافوق راست انجام شد.

 لوده وانوست  نویسنده وناشر  و معاون سابق سخنگوی  پارلمان  بلژیک  در  مصاحبه با  « ار.تی» در باره وضعیت شکل گرفته  در آلمان گفت:  شکاف در جامعه آلمان مشروط به وضعیت اقتصادی در کشور است. این مسأله باعث شکاف  در جامعه شد  و نه فقط در آلمان.  باید به وضعیت اقتصادی  توجه شود.  جنبش های ما فوق راست عمدتا از  افراد فقیر و کم سواد  تشکیل شده اند  که البته توجیهی برای  عملکرد آنها نیست  اما نباید این موضوع نادیده گرفته شود.  مهاجران برای نجات از  بدبختی  که به دلیل  حملات نیروهای  غرب به کشورهای آنها بروز کرده است خانه زاد و بومی را ترک می کنند.  اتحادیه اروپا باید  ارتباط بین  سیل مهاجران با  عملیات ناتو ، اتحادیه اروپا  و البته آمریکا  در لیبی، سوریه، عراق  و افغانستان را در نظر بگیرد.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала