کپی مغز انسان

© AP Photo / Agapito Sanchez, Baylor College of Medicineکپی مغز انسان
کپی مغز انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو مصنوعی شبیه مغز جنین 5 هفته ای انسان است.

متخصصان  آزمایشگاهی در  آمریکا توانستند  مغز واقعی  انسان را  پرورش بدهند.  این مغز از سلول های پوست پرورش یافته است.  اندازه آن  کمتر از نخود  است.

 این عضو مصنوعی  سر، از نظر ساختار  و  کار شبیه  مغز  جنین 5 هفته ای انسان است.  در این مغز پرورش یافته تمام بخش های اصلی  وجود دارد.

به گزارش سایت دانشگاه «  اوهایو» محققان  همه را آرام کردند  که در مدل جدید محرک های حسی دریافت نمی شود و به این ترتیب  روند فکری  بهیچ وجه  اتفاق  نمی افتد.  این مغز   از نظر اندازه شبیه پاکن  سر مداد است. متخصصان  فورا اعلام کردند که قصد پرورش این عضو را ندارند، اما از آن می توان  برای  انجام پژوهش  ها در باره بیماری « آلزایمر»  و پارکینسون  استفاده کرد. زیرا  قسمت  هایی که بر اثر این بیماری آسیب می بینند  در  مراحل اولیه  شکل گیری  سیستم اعصاب ما  رشد می کند.  این عضو پرورشی می تواند  هنگام بررسی  کارایی  داروها به کمک آید.

گفته می شود که  در مغز جدید  توانستند تا 99 درصد  آنچه در مغز  انسان وجود دارد را بازآفرینی کنند.  تنها چیزی که این  دانش فنی  فاقد آن است  سیستم جریان خون است.

این مدل  طی 12 هفته پرورش یافت.  سلول های بزرگسال پوست را به  سلول های بنیادی  القایی تجدید برنامه کردند که جهت  تخصصی  آنها تغییر یافت و  بافت های  لازمه را  ساختند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала