گزارش و تحلیل

ایران و کاتولیک های آمریکایی همراه با هم برای جهان بدون جنگ

© REUTERS / Carlos Barria ایران و کاتولیک های آمریکایی همراه با هم برای جهان بدون جنگ
ایران و کاتولیک های آمریکایی همراه با هم برای جهان بدون جنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حال حاضر بحث و مناظره ی اطلاعاتی واقعی بین سیاست مداران ارشد ایالات متحده حول تصویب توافق بدست آمده مربوط به برنامه ی هسته ای ایران در گرفته است.

به ویژه جمهوری خواهان و از جمله میلیاردر دونالد ترامپ نامزد بالقوه ریاست جمهوری آمریکا موضع سخت گیرانه ای دارند، ترامپ توافق امضاء شده توسط ایران و گروه 5+1 میانجیان بین المللی در شب چهاردهم ژوئیه را بسیار وحشتناک نامید و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به عقیده ی اوبی کفایت است.

اما مهم است که در زمینه ی بحث و مناظره های فعال بین نمایندگان کنگره ی آمریکا ، ناگهان به طور خیلی غیر منتظره ، محافل کاتولیک آمریکایی در بحث های عمومی حول تصویب توافق مربوط به برنامه ی هسته ای ایران شرکت کردند. شبکه کاتولیک آمریکایی با نام National Catholic Reporter  ،  Franciscan Action Network ، Catholics in Alliance for the Common Good، Pax Christi International، Maryknoll و NETWORK (شبکه داوطلبین کاتولیک) جلسه ای ترتیب دادند تا اقدام در سطح مردمی برای تضمین گذر توافق از بین نمایندگان کنگره و سناتورها را بحث و بررسی نمایند.

بدین ترتیب توافق مربوط به برنامه ی هسته ای ایران از چهارچوب سیاست خارج شده و به موضوع مهم اجتماعی تبدیل می شود که توجهات محافل مذهبی را نیز برانگیخته است. یادآوری می کنیم که  پاپ رم فرانسیس نیز از  طرفداران لغو تحریم ها علیه ایران و توافق بدست آمده است.

ایران چطور به حوادث بروز کرده در آمریکا می نگرد؟ مارینا الشعلان خبرنگار رادیو اسپوتنیک مصاحبه ای را با آقای دکتر فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی و استاد مطالعات آمریکا و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این زمینه انجام داده است:

محافل مذهبی خود ایران تا چه اندازه از کمپین سازمان کاتولیک در حمایت از تصویب توافق با ایران پشتیبانی می کنند؟

فواد ایزدی پاسخ داد:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала