داعشی ها باستان شناس مشهور سوری را در شهر تدمر سر بریدند

© AFP 2023 / Joseph Eidداعشی ها باستان شناس مشهور سوری را در شهر تدمر سر بریدند
داعشی ها  باستان شناس مشهور سوری را در شهر تدمر سر بریدند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) خالد اسعد، باستان شناس مشهور و رئیس مجموعه آثار باستانی شهر تدمر (پالمیرا) را در این شهر سر بریدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی"العربیه"، مامون عبدالکریم، رئیس اداره آثار باستانی سوریه مرگ این دانشمند 82 ساله را اعلام کرده که 50 سال از عمرش را وقف مطالعات درباره آثار باستانی شهر تدمر ساخته و کتاب های علمی متعددی در این زمینه تالیف نموده است.
خالد اسعد طی دهه های اخیر بارها با هیئت های باستان شناسی از آمریکا، فرانسه، آلمان و سوئد همکاری کرده بود. مامون عبدالکریم گفت داعش این دانشمند معروف را حدود یک ماه قبل اسیر کرد.

«کشور اسلامی» ( داعش) - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
گروه «دولت اسلامی» ( داعش) یکی از خطرات عمده برای جهان است
 گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان، مسلمانان مخالف خود و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала