راه اندازی مجدد خطوط هوایی بین امریکا و کوبا

© Flickr / Day Donaldsonراه اندازی مجدد خطوط هوایی بین امریکا و کوبا
راه اندازی مجدد خطوط هوایی بین امریکا و کوبا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری امریکا و دولت کوبا روی توافقنامه دوجانبه راه اندازی مجدد خطوط هوایی مستقیم بین دو کشور تا پایان سال جاری کار می کنند. این خبر را روز دوشنبه روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد.

به گزارش این روزنامه، توافقنامه مذکوربه شرکت های هواپیمایی دو کشور امکان راه اندازی پروازها بین امریکا و کوبا را از ابتدای دسامبر سال جاری می دهد. علاوه بر این، در متن خبر آمده است که باراک اوباما رییس جمهور امریکا قصد دارد برای برداشتن محدودیت های ورود شهروندان امریکا به کوبا گام های دیگری نیز بردارد. گفتنی است که در حدود پنج سال شهروندان دو کشور اجازه عبور از مرزهای یکدیگر را نداشتند و در شرایط کنونی تنها مجلس کنگره می تواند این منع را بردارد.

کری قصد ندارد در کوبا با برادران کاسترو دیدارکند - اسپوتنیک ایران
کری قصد ندارد در کوبا با برادران کاسترو دیدارکند
 برای شهروندان امریکا هرگونه سفر توریستی به کوبا ممنوع بوده است. سفر به کوبا تنها در صورت ملاقات با خویشان، تحصیل و یا تهیه خبر به صورت گروهی و یا تبادل گروه های فرهنگی امکان پذیر بوده است. به گفته وال استریت ژورنال، اوباما قصد دارد فرمانی را صادر کند که طی آن شهروندان کشور اجازه ورود آزاد و انفرادی را به کوبا داشته باشند. در حال حاضر، بین امریکا و کوبا تنها خطوط هوایی به صورت چارتر فعال هستند. این خطوط هوایی از نیویورک و ایالت فلوریدا پرواز می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала