تاثیر روسیه بر خاور میانه به ضرر امریکا بالا می رود

© Sputnik / Alexandr Uriev /  مراجعه به بانک تصاویر تاثیر روسیه بر خاور میانه به ضرر امریکا بالا می رود
تاثیر روسیه بر خاور میانه به ضرر امریکا بالا می رود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به اعتقاد یک ستون نویس The Hill روزنامه معروفی در امریکا، همکاری های عربستان سعودی با روسیه گواه «حقایق جدید» در خاورمیانه و نقطه ای است که نفوذ روسیه دایما بیشتر می شود.

همکاری های روسیه با عربستان سعودی باعث تقویت نفوذ روسیه بر خاورمیانه می شود، در حالی که سیاست خارجی امریکا در منطقه متحمل شکست می شود.
روزنامه The Hill می نویسد که چشم پوشی باراک اوباما رییس جمهور امریکا و رهبران غرب از سخنان عربستان سعودی در خصوص لغو تحریم ها از ایران و امکان گسترش برنامه هسته ای در خلیج فارس و دیگر مناطق، سعودی ها را بر آن داشته که اقدامات یکجانبه ای را اتخاذ کنند. از جمله اقدامات آنها تشکیل ائتلاف با کشورهای سنی مذهب و نزدیکی با ترکیه و قطر برای تضعیف ایران و همچنین تقویت روابط خود با روسیه هستند. این روزنامه می نویسد که عربستان سعودی با روسیه متحد قدیمی ایران و سوریه دوست شده و قرار است تا 10 میلیارد دلار در روسیه سرمایه گذاری کند. در مقابل به گفته این ستون نویس آمریکایی، روسیه وعده داده که از تمام توان خود برای حل و فصل مشکل بین عربستان و ایران استفاده کند.
روزنامه توجه را به این مطلب جلب می کند که روسیه نه تنها با فروش سلاح و تکنولوژی هسته ای به عربستان سعودی موافقت می کند که حتی به عنوان میانجی در این معامله نیز حضور خواهد یافت: عربستان سعودی از حمایت شورشیان در سوریه دست برمی دارد و ایران به نوبه خود در امور یمن دخالت نخواهد کرد. این ستون نویس در گفته های خود به کانال یک تلویزیون اسراییل استناد کرده و می گوید که سعودی ها بلافاصله با شرایط معامله موافقت کردند، اما ایران زمانی برای فکر کردن نیاز دارد. وی در ادامه می نویسد: «بدون توجه به اینکه ایرانی ها شبه نظامیان شیعه خود را متوقف کنند یا نکنند، گفتگوها درباره حقایق جدید خاورمیانه و قدرت از دست رفته آمریکا در این منطقه ادامه می یابد. این درحالی است که روسیه نفوذ خود را در منطقه افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала