هوش مصنوعی می تواند آخرین دستاورد بشر باشد

© Flickr / Global Panoramaهوش مصنوعی آخرین دستاورد بشر شد
هوش مصنوعی آخرین دستاورد بشر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تکنولوژی جدید نظامی بیشتر در جهت طراحی سلاح های خودکار توسعه پیدا می کند.. این مرتبه هشدار درباره خطر ساخت روبات های نظامی از طرف دانشمندان به گوش می خورد.


بیش از یک هزار مهندس و پژوهشگر نامه ای سرگشاده را امضا کرده اند. این نامه در کنفرانس سالانه بین المللی با موضوع هوش مصنوعی در بوئنس آیرس ارایه شد. در بین امضا کنندگان سند، توبی اولش استاد دانشگاه نیو ساوت ولز و کارشناس حوزه هوش مصنوعی نیز به چشم می خورد.

اولش می گوید: «ساخت سلاح تهاجمی خودکار که ما خواستار ممنوع کردن آن هستیم، ممکن است به مسابقه تسلیحاتی بینجامد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، هیچ اقدامی برای جلوگیری آن نمی توان کرد. برخی می گویند که این تکنولوژی می تواند نحوه پیشرفت جنگ را همچون دو اختراع آخر — باروت و بمب اتمی تغییر دهد. طراحی سلاح های خودکار متوقف نمی شود، اما می توانیم شرکت های تولید کننده آن را از فروش منع کنیم. به عنوان مثال، سازمان ملل متحد می تواند ممنوعیت استفاده از لیزر کورکننده را بگذارد.

کارشناسان برجسته جهانی در حوزه تکنولوژی مدرن و تکنسین های مطرح نیز در میان امضا کنندگان این نامه قرار دارند. استیون هاکینگ نگران است که توسعه بعدی هوش مصنوعی می تواند حوادث مهمی را در تاریخ بشریت بیافریند. استیو وازنیاک یکی از موسسین شرکت اپل اطمینان دارد که احتمال بالارفتن هوش روبات ها و فکر کردن آنها به جای ما خیلی زیاد است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала