گزارش و تحلیل

ولادیمیر پوتین عازم کریمه می شود

© Sputnik / Vladimir AstapkovichФутболки с изображением президента России Владимира Путина в Москве
Футболки с изображением президента России Владимира Путина в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در یکی از هیات های اکتشافی با انجمن جغرافیای روسیه به کریمه می رود.

تحقیقات در جاذبه های گردشگری شبه جزیره و از جمله در مسیر جاده ابریشم و کشتی های بسیار قدیمی در اعماق دریای سیاه، از برنامه های این گره است. قرار است رییس جمهور تا آخر ماه اوت به محل برود.

گروه اکتشافی با احتیاط برنامه ریزی سفر را انجام می دهند و جزییات سفر تا اخرین لحظه محرمانه خواهد بود. به گفته منابع روزنامه «ایزوستیا» انجمن جغرافیایی بیش از 160 سال به تحقیق در کریمه مشغول بوده، به همین خاطر می توانند موضوعات جالبی را به رییس جمهور نشان دهند.

باریس واخروشِف رییس انجمن جغرافیایی در کریمه ضمن گفتگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» توضیح داد که هم اکنون این انجمن وظایف مهمی را در خصوص ایجاد اطلب سیاسی، اجتماعی بر عهده دارد.

افشای ارتباط سری اوباما و پوتین - اسپوتنیک ایران
افشای ارتباط سری اوباما و پوتین

وی در ادامه توضیح داد: «بنا به تصمیم شورای علمی و بخش اجرایی، به دستور رییس جمهورف هیات اکتشافی کریمه تشکیل شد که قرار است طی مدت پنج سال کار الحاق سریع کریمه به گستره اقتصادی، سیاسی و اجتماعی صورت بگیرد. گروه اکتشافی در مسیر اجتماعی — اقتصادی، بازگرداندن شبه جزیره به استراحت گاه درمانی، ایجاد اطلس جمهری در حوزه های سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه ها فعالیت خواهد کرد. لازم است که کارهای آماری شبیه به کار گروه اکتشافی قطب شمال صورت بگیرد. بسیاری از کارها فشرده و متنوع هستند از جمله کار روی فلات و جریان گاز ترکیه.

در نشست هیات موسس انجمن جغرافیایی روسیه امسال 170 مین سالگردبرگزار می شود. ولادیمیر پوتین در اظهار کرد که طرح های انجمن جغرافیایی مناسبات با میهن را شکل می دهند.

رییس جمهور خاطر نشان ساخت که طرح های انجمن جغرافیایی بسیار متنوع هستند و از از نظر مکان و موضوع مثبت ارزیابی می شوند. تمام اینها بی شک سهمی ارزنده در توسعه علوم، فعالیت های اجتماعی و ایجاد شرایط مناسب برای تربیت حس میهن پرستی در بین جوانان و همچنین توسعه میهنمان خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین به حق در حوزه اکتشافات تخصص دارد. سال 2013 میلادی او با برنامه تحقیقات زیر آب در انجمن جغرافیایی آشنا شد. این برنامه در هنگام اکتشافات در جزیره گوگ لاند در خلیج فنلاند صورت گرفت. آن زمان رییس جمهور به محلی که سال 1869 کشتی بادبانی «آلگ» غرق شده، رفت. وی با دستگاه اس-اکسپلور 5 به زیر آب رفته و 30 دقیقه زیر آب ماند.

در ماه سپتامبر 2012 ولادیمیر پوتین در تحقیقات نجات استرخوف شرکت کرده و سال 2011 با لباس غواصی به عمق خلیج تامان رفت. سال 2010 میلادی نیز وی با گروه اکتشافی به حوزه تووا رفت و در برنامه نجات ببر برفی شرکت کرد. سال 2009 رهبر روسیه با دستگاه «میر» به اعماق بایکال رفت.

به اعتقاد کارشناسان، کریمه برای اکتشافات بی دلیل انتخاب نشده است. پس از اینکه شب جزیره کریمه دوباره به ساختار روسیه بازگشت، این منطقه به صورت دوره ای در اولویت کشور قرار می گیرد.

تنها امسال انجمن جغرافیایی روسیه چند برنامه اکتشافی ترتیب داده است. به مناسبت 170 سالگی انجمن و 70 سالگی پیروزی جنگ بزرگ میهنی گروهی از اهالی کریمه با حمایت شعبه انجمن در کریمه سفر اکتشافی توریستی ترتیب دادند. این سفر در مسیر جاده ابریشم بود. علاوه بر این، برنامه ای برای صعود به قله «چاتیر داغ» ترتیب داده شد و پرچم انجمن، پرچم کریمه و روسیه را در بالای قله به احتزاز درآوردند. ده ها برنامه تحقیقاتی و سفرهای اکتشافی نیز برای بررسی و مطالعه تاسیسات زیرزمینی، غارها، رودخانه ها و اکوسیستم کوهستانی و همچنین جانوران زیرزمینی و غیره انجام گرفت.

آخرین اکتشافات انجمن جغرافیایی روسیه در کریمه کشف سه کشتی جنگی دوران جنگ بزرگ میهنی بود در اعماق دریای سیاه در سواحل شبه جزیره بود. اوایل تابستان امسال نمایندگان این انجمن جغرافیایی آمادگی خود را برای ماموریت اکتشافی و مطالعه روی دو کشتی کوچک باستانی در اعماق دریای سیاه و در نزدیکی سواستوپول اعلام کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала