خواب عمیق داروی فراموشی

اشتراک
خواب خاطرات گذشته را دوباره به یاد ما می آورد.

متخصصان ثابت کردند  که پس از خواب ، مغز راحتتر  خیلی چیزها را  به یاد می آورد. محققان از  دانشگاه « اکسترا» واقع در جنوب — غرب  انگلیس  پس از انجام آزمایشات به این نتیجه رسیدند  که پس از خواب  یادآوری آنچه فراموش شده بمراتب راحتتر است.

شرکت کنندگان آزمایش،  لغاتی به زبان خارجی را خواندند و  به آنها پیشنهاد شد پس از 12 ساعت  این لغات جدید را به یاد بیاورند. تحقیق نشان داد  کسانی که  این 12 ساعت را خوابیده بودند بلافاصله لغارا به یاد آوردند  و کسانی که بیدار مانده بودند بدشواری  آنها را به یاد آوردند.

نیکولاس دویمی  روانشناس از  دانشگاه « اکسترا»گفت: « خواب  شانس ما در  حفظ چیزهای جدید را دو برابر می کند و خاطرات  گذشته را دوباره به یاد شخص می آورد.  در خواب  تمام اطلاعات را  بررسی می کنیم و صبح با  جواب حاضر و آماده بیدار می شویم.

مغز ما مثل ردیف چوب های کبریت  حجم فوق العاده زیاد اطلاعات  را  تنظیم می کند  و در خواب آن بخش از مغز که جوابگوی  حافظه است وقت دارد  تا نگاهی  به تمام این اطلاعات بیاندازد  و آنچه را که لازم است « پیدا کند».  بدین ترتیب  اگر نمی توانید  آنچه را که لازم است به یاد آورید باید  به مغز دستور « جستجوی» آن داده شود و  بعد  خود را به خواب عمیق مهمان کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала