توسعه سیستم اکتشاف زیرآب در ارتش چین

© Sputnik / Vitaliy Ankovتوسعه سیستم اکتشاف زیرآب در ارتش چین
توسعه سیستم اکتشاف زیرآب در ارتش چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سال 1996 میلادی، چین برنامه 863 را تحت عنوان پروژه اکتشاف صوتی برای رهیابی زیردریایی های امریکا آغاز کرد. روز 27 جولای روزنامه Want China Times چاپ تایوان به نقل از نشریه چینی Sina Military Network این مطلب را منتشر کرد.

به گفته روزنامه چینی، پکن شبکه ای از دستگاه های مافوق صوت ساخته که با کابل های ارتباطی در کف دریا به هم متصل می شوند. این شبکه به چین کمک می کند تا حرکت زیردریایی های امریکایی در شعاع 15 هزار کیلومتر را رهیابی کنند.

به این ترتیب، چین در منطقه جزیره گوام می تواند حرکت زیردریایی های آمریکایی را ردیابی کند. علاوه بر این، به گفته روزنامه چینی، امکانات این شبکه در آینده به کمک دستگاه هایی که به اعماق آب ارسال می شوند و قابلیت کنترل از راه دور را دارند و همچنین با کشتی های نظامی و هواپیماهای ردیابی مدل y —8 افزایش خواهد یافت.

با این حال، روزنامه تایوانی می گوید که به اعتقاد وانگ چی پن ژنرال ارتش تایوان، نسبت به موثر بودن این شبکه تردید وجود دارد. این ژنرال معتقد است که تجهیزات زیرآب قادر به رهگیری زیردریایی ها تا شعاع 10 کیلومتر هستند. بر خلاف ارتش امریکا که متحدین زیادی در همسایگی چین دارد، پکن از چنین امکاناتی برای استقرار شبکه مذکور برخوردار نیست و هنوز نمی تواند حتی یکی از جزایر در بخش غربی اقیانوس آرام را تحت کنترل قرار دهد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала