دیدار سنایی با نماینده پوتین در امور خاورمیانه

 /  مراجعه به بانک تصاویر مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به منظور بررسی آخرین تحولات خاورمیانه خصوصا بحران سوریه و یمن و همچنین رایزنی درخصوص مقابله با فعالیت گروه های تروریستی در منطقه ، مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز گذشته با میخائیل باگدانوف، معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفتگو نمود.

باگدانوف در این دیدار با اشاره به اهمیت رایزنی میان ایران و روسیه در خصوص خاورمیانه بویژه موضوع سوریه، اظهار داشت که برای بحران سوریه راهکاری بجز ادامه گفتگوهای سیاسی میان دولت و گروه های مخالف وجود ندارد و بر ضرورت استمرار گفتگوهای سیاسی میان طرفهای درگیر در یمن با محوریت سازمان ملل متحد نیز تاکید نمود.
دکتر سنایی نیز ضمن اشاره به تحرکات دیپلماتیک ایران برای کمک به حل بحران های خاورمیانه بویژه سوریه و یمن، خاطر نشان کرد که ایران به تلاشهای خود به منظور کمک به حل مسالمت آمیز بحرانهای یمن و سوریه ادامه خواهد داد.
سفیر ایران همچنین با اشاره به تحولات سریع درمنطقه بویژه گسترش فعالیت های تررویستی در سوریه، عراق و ترکیه تاکید نمود که ایران همواره به بازیگران فعال در منطقه تذکر داده که باید مشکل افراط گری و تکفیری با همکاری همه کشورها منطقه و استمرار گفتگوهای میان طرفهای درگیر هر چه سریعتر مهار شود چرا که در غیر این صورت اقدامات غیر انسانی توسعه یافته و خسارات غیر قابل جبرانی را به همراه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала