تصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس

© Flickr / Jessica Mulleyتصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس
تصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان تونس به اتفاق آرا قانون ضد تروریسم را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری "فرانس پرس"، این طرح قانونی شب شنبه پس از بحث های سه روزه در باره این موضوع در پارلمان تونس به رای گذاشته شد و با 174 رای موافق و 10 رای ممتنع به تصویب پارلمان رسید.
بر اساس قانون جدید ضد تروریسم که محمد الناصر رییس پارلمان تونس آن را اقدام تاریخی نامیده است، امکان صدور مجازات مرگ برای افراد متهم به فعالیت های تروریستی فراهم می شود. به گفته الناصر، تصویب این قانون یک گام فوق العاده مهم برای تبدیل این کشور به مکانی امن تر است.

تصمیم به تصویب قانون جدید ضد تروریسم در تونس در پی حمله تروریستی در شهر ساحلی سوسه این کشور  گرفته شده است. روز 26 ژوئن یک دانشجوی تونسی در پلاژ کنار هتل Imperial واقع در منطقه استراحتی القنطاوی در حومه شهر سوسه اقدام به تیراندازی کرد که در نتیجه آن 38 نفر کشته و حدود 40 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی "دولت اسلامی" موسوم به داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. این دومین حمله تروریستی در تونس پس از حمله به موزه باردو در پایتخت این کشور از آغاز سال جاری میلادی بوده است.

با این حال سازمان دیده بان حقوق بشر تونس از این قانون که به موجب آن بازداشت مظنونان آسان می شود، شدیدا انتقاد کرده است. این سازمان معتقد است که قانون جدید ضد تروریسم راه را برای سرکوب مخالفات سیاسی هموار می کند و از توانمندی وکلای مدافع برای دفاع موثر از موکلانشان نیز می کاهد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала