روحانی حصول توافق هسته ای را بالا تر از بحث داخلی درباره جزئیات آن دانست

© Sputnik / Alexei Nikolskiyروحانی حصول توافق هسته ای را باارزش تر از بحث داخلی درباره جزئیات آن دانست
روحانی حصول توافق هسته ای را باارزش تر از بحث داخلی درباره جزئیات آن دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حس روحانی، رئیس جمهور ایران توافق هسته ای را دستاورد بزرگی برای کشور خود دانسته و خاطرنشان ساخت حصول توافق درباره برنامه هسته ای ایران و نقش مذاکره کنندگان ایرانی در آن "بالاتر" از بحث های داخلی درباره جزئیات این توافق است.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، روحانی امروز در همایش ملی سازمان های مردم نهاد سلامت، ضمن دفاع از توافقنامه گروه"1+5" میانجیان بین المللی و ایران با طرح این سوال که چگونه گره هسته ای باز شد و چه کسی توانست آن را باز کند و چه کسی توانست پیام نویی را در منطقه طنین انداز کند؟ گفت: همه نگاه می کنیم که بندهای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) چیست؟ خوب است البته همه نگاه کنند و باید دقت کنیم که بندهای قطعنامه 2231 چیست؟ کار مهمتر از این حرفها است. پیام رساتر از این حرفها است.
رییس جمهوری گفت: کاری که دیپلمات های شما در صحنه بین الملل انجام دادند بالاتر از این حرف ها است.
روحانی ضمن تمجید و ستایش از مذاکره کنندگان ایرانی از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه و علی اکبر صالحی ، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: "البته از خود گفتن خیلی زشت است اما تنها هنر من این بود که این بهترین ها را برگزیدم".
رییس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه توافق هسته ای صفحه تازه ای در تاریخ است، خاطرنشان ساخت این صفحه پس از انتخاب وی به این سمت گشوده شد. روحانی گفت: "در روز توافق برجام گفتم که تاریخ ورق خورد، برخی تصور کردند که فقط روز 23 تیر 1394 را می گویم ، نه ؛ تاریخ در 24 خرداد 92 ورق خورد".
چندی پیش تهران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) در وین به توافق تاریخی درباره حل و فصل مساله هسته ای چندین ساله ایران رسیده و مذاکرات بسیار بغرنج آنها 18 روزه آنها به انعقاد طرح جامع اقدامات مشترک منجر گردید که اجرای آنها باعث لغو کامل تحریم های اقتصادی و مالی شورای امنیت سازمان ملل ، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала