پرواز شهاب پلاتینی

© Photo / NASA/JSC/D. Pettit شهاب آسمانی بزرگی فردا در فاصله "بالقوه خطرناکی" از کنار زمین عبور می کند
شهاب آسمانی بزرگی فردا در فاصله بالقوه خطرناکی از کنار زمین عبور می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهاب گران قیمتی از نزدیکی زمین رد شد.

شب 19 ماه ژوئیه شهاب گران قیمتی از نزدیکی زمین رد شد. مطابق با اطلاعات دانشمندان ، هسته آن از پلاتین  به وزن  تقریبا 90 میلیون  تن  تشکیل شده است.  به گفته « ار.گ»  قیمت چنین  مقدار فلز گرانبهایی  5,4 تریلیون دلار  تخمین زده می شود  که برابر است با  دو بودجه سالانه  آمریکا و یا یک بودجه سالانه  کل اروپا.

 شهاب UW-158 به قطر کمتر از یک کیلومتر  می بایست  در فاصله  2 میلیون و 400 هزار کیلومتری  از زمین پرواز کند که شش بار  دورتر از  فاصله  سیاره زمین تا کره ماه است. چنین  اتفاقی را نمی توان  استثنا نامید ، اما توجه اخترشناسان  به ترکیب غیر  عادی جسم آسمانی جلب شد.

قبلا  عکس UW-158 از طرف رصدخانه پورتوریکو منتشر شده بود.

به نوشته « میرر»، شرکت Planetary Resources که در حال بررسی امکان استخراج  مواد معدنی در سیارات دیگر است به این  شهاب آسمانی  توجه کرده است و متخصصان آن  معتقدند که در سیستم خورشیدی  دهها  « جسم گران قیمت آسمانی»  وجود دارد.

چندی پیش شرکت مذکور از ایستگاه بین المللی  فضایی  مدل نمایشی دستگاهی را  پرتاب کرد که برای  استخراج مواد  معدنی در شهاب سنگ ها در نظر گرفته شده است. پیتر دیاماندیس، بنیان گذار دوم  Planetary Resources متذکر شد: « پرتاب موفق  دستگاه A3R گام مهمی در راه دستیابی به  مواد معدنی  سنگ های آسمانی است.  تیم ما  فناوری را طراحی کرده است که امکان  شکلدهی اقتصاد در  فراسوی سیاره زمین را برای بشریت فراهم می سازد.  این امر بطور بنیادی زندگی روی زمین را  تغییر خواهد داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала