چورکین: از تجربه توافق هسته ای با ایران برای حل دیگر بحران ها استفاده شود

© AP Photo / Richard Drew, Fileچورکین: از تجربه توافق هسته ای با ایران برای حل دیگر بحران ها استفاده شود
چورکین: از تجربه توافق هسته ای با ایران برای حل دیگر بحران ها استفاده شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد تجربه مذاکرات برای رسیدن به توافق در خصوص برنامه هسته ای ایران باید برای حل دیگر بحران ها مورد استفاده قرار گیرد.

چورکین به اشاره به این که تلاش همه مذاکره کنندگان درخور ستایش است، گفت: "ما معتقدیم توافق با ایران به دیگر کشورهای خاور میانه و خلیج فارس کمک خواهد کرد و از گام های آنها برای بی ثباتی اوضاع و رقابت تسلیحاتی جدید در منطقه مانع خواهد شدد".
وی تصریح کرد: "در پی این توافق شرایط بهتری ایجاد خواهد شد تا خاور میانه منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی شود و کشورهای خاور میانه به راه حل هایی برای رفع مشکلات مرتبط با امنیت منطقه ای دست یافته و تلاش های خود را برای مقابله با تهدید تروریسم یکپارچه کنند".
چورکین به نقش دولت های اتریش و سوئیس که شرایط مناسبی برای رسیدن به موفقیت در مذاکرات هسته ای فراهم کردند، اشاره کرده و بر سهم قزاقستان در برگزاری چند نشست قبلی نیز تاکید نمود.
دیپلمات روسیه گفت: "بسیار عالی خواهد بود اگر چنین تجربه ارزشمندی که بدون توجه به تفاوت های سیاسی و ایدئولوژیکی حاصل شده، برای حل دیگر بحران ها مورد استفاده قرار گیرد".
وی افزود: "موفقیت در این زمینه تنها از طریق کار مشترک امکان پذیر است و روسیه برای این کار آماده است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала