پسکوف: روسیه اطلاعاتی در باره جنایات ارتش اوکراین در اختیار دارد

© REUTERS / Valentyn Ogirenkoپسکوف: روسیه اطلاعاتی در باره جنایات ارتش اوکراین در اختیار دارد
پسکوف: روسیه اطلاعاتی در باره جنایات ارتش اوکراین در اختیار دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو اطلاعاتی را در باره جنایات بی رحمانه و ضد بشری که ارتش اوکراین علیه ساکنان جمهوری های دونتس و لوهانسک مرتکب شده، در اختیار دارد.

دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رییس جمهور روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "روسیه تحقیقات مستقلانه ای را در باره بعضی اخبار درگیری در منطقه دونباس انجام می دهد، نتایج این تحقیقات نشان می دهد بعضی عملیات ممکن است به مثابه جنایات علیه بشریت تشخیص داده شود".
پیشتر ولادیمیر مارکین، سخنگوی کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه اعلام کرده بود که این کمیته در حال انجام تحقیقات در مورد 50 پرونده مربوط به عملیات جنگی در شرق و جنوب شرقی اوکراین است.
مارکین در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در باره درخواست جمهوری های دونتسک و لوهانسک از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به جنایت نظامی انجام شده در منطقه دونباس گفت: "در حال حاضر حدود 54 پرونده در این زمینه در کمیته تحقیق و بازپرسی روسیه در دست بررسی است".
وی افزود: "در چارچوب این تحقیقات بیش از 100 هزار نفر مورد بازپرسی قرار گرفته و حدود 20 هزار نفر متضرر شناخته شده اند".
مارکین تاکید کرد اطلاعات به دست آمده نشان می دهد "ارتش اوکراین به طور مرتب شهرها و روستاهای دونباس را هدف بمباران هوایی قرار داده که این عملیات منجر به خرابی ها و تلفات جانی زیاد در این منطقه شده است".
مقامات کییف از ماه آوریل سال 2014عملیات قهری را برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت اوکراین در منطقه دونباس آغاز کرده است. طبق آخرین آمار سازمان ملل متحد در نتیجه این درگیری بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала