آناپا، استراحتگاه ایده آل

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoساحل دریا
ساحل دریا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر آناپا 280 روز آفتابی و سواحل متنوعی هدیه گرفته است.

شهر آناپا که از دو طرف در احاطه دریا قرار دارد، 280 روز آفتابی و  سواحل متنوعی را  هدیه گرفته است. آفتاب در ماه فوریه داغ است.  طول سواحل آناپا  بیش از 40 کیلومتر  شنی و  بیش از 10 کیلومتر سنگ است. طبیعت  برای کسانی  که دراز کشیدن در زیر آفتاب را دوست ندارند،  مناظر  و  یادبودهای طبیعی را  خلق کرده است:  دریاچه های نمک ، آتشفشان های فعال لجن، کوهپایه های جنگلی  و دره های خوش منظره  و گیاهانی از دوران ماقبل یخبندان  و خیلی چیزهای دیگر.  هر سال تا 4 میلیون گردشگر به آنجا سفر می کنند.در آنجا می توان از آب چشمه های شفا بخش  نوشید و میوه های تازه و   رسیده را  نوش جان کرد. اما مهمترین چیز دریاست.

 یوری سِرِبریانسکی  پزشک منتخب  روسیه در این خصوص گفت: آب دریا  حاوی تمام  عناصر جدول مندلییف است. منگنز، ید، پتاسیم، سدیم، روی  ومنیزیم که آن را شبیه ترکیبات بخش مایع خون می کند.  آب تأثیر شفابخشی بر ارگانیزم دارد.  در این جا، پوست می تواند  نقش نوعی  غشاء  بیولوژیکی را بازی کند.

در 100 کیلومتری آناپا «گِلِنجیک» قرار دارد  که در این شهر نیز تمام شرایط  برای  استراحت فراهم شده است.

ایلیا  اومانسکی،  معاون رئیس  انجمن گردشگری روسیه  در این باره گفت: آناپا به  دلیل پلاژهای شنی خود معروف شده است  و «گِلِنجیک» استراحتگاهی است که در این اواخر  به لحاظ  رشد خوبی که داشته است توانسته در ردیف اول  لیست استراحتگاه های روسیه قرار بگیرد.  « گِلِنجیک» مطابقت کامل با استانداردهای استراحتگاه  دارد و درازترین و زیباترین ساحل  است و گردشگران  از سفر به آنجا لذت خواهند برد.

یوری سِرِبریانسکی  پزشک منتخب  روسیه در این خصوص گفت:  خوشبختانه بهترین گنج آن رایگان است.  هوای جادویی «گِلِنجیک». هوای آنجا حاوی یون های مختلف، یون های نقره، ید، منگنز و مس  است که تأثیر مثبتی بر دستگاه تنفس می گذارد. در استراحتگاه « بِت» هوا شبیه ایتالیا،  نئوپال و  خیلی جاهای دیگر است. هوای آنجا جادویی است.  قبلا بیماران مبتلا به سل را  به آنجا می فرستادند تا در استراحتگاه های درمانی «گِلِنجیک» معالجه شوند.  در تمام استراحتگاه ها از عامل « آب و هوا» و تأثیر گذاری فیزیکی — ماساژ  و استنشاق، لجن درمانی استفاده می شود. در آنجا می توان بخوبی سلامتی را بهبود بخشید.

گِلِنجیک برای دوستداران تاریخ نیز جالب  خواهد بود. آنها می توانند با سازه های  عظیم  مرموز  از تخته سنگ ها آشنا شوند که قدمت  سنگ قبرها   از 3 تا 7 هزار سال ارزیابی می شود. ستون های یونانی در شهر « توریک»  و آثاری شبیه سازهای  امپراطوری  رم — بندر — دژ « پاگرا».  هر یک از دوران  و اقوام تاریخی  در این سرزمین  اثری از خود برجا گذاشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала