وزیر خارجه ایتالیا: کشور ما مرعوب انفجار تروریستی نخواهد شد

© AP Photo / Ebrahim Norooziوزیر خارجه ایتالیا: کشور ما مرعوب انفجار تروریستی نخواهد شد
وزیر خارجه ایتالیا: کشور ما مرعوب انفجار تروریستی نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا ضمن محکوم کردن انفجاری در مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره اعلام کرد که کشورش مرعوب چنین رخدادهایی نخواهد شد.

صبح شنبه یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل کنسولگری ایتالیا در قاهره پایتخت این کشور منفجر شد. این انفجار زمانی رخ داد که کنسولگری ایتالیا تعطیل بود و هیچ یک از کارکنان در آن حضور نداشتند. بر اثر انفجار خسارت زیادی به ساختمان کنسولگری وارد شده است. وزارت بهداشت مصر از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن نه نفر مصری در این حادثه خبر داد.

پائولو جنتیلونی در نشست خبری در رم در رابطه با این حادثه اظهار داشت: "تردیدی نیست که هدف این حمله کنسولگری ایتالیا بود، کنسولگری کشوری که با تروریسم مقابله می کند".
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ایتالیایی ها آسیب نرسیده است، تاکید کرد: "این حمله اقدامی اخطار دهنده است که با هدف مرعوب کردن ما به انجام رسیده اما کشور ما مرعوب چنین رخدادهایی نخواهد شد".
وزیر خارجه ایتالیا اطمینان داد که کشور وی با قاطعیت بیشتربه مبارزه با افراطی گریایی و داعش ادامه می دهد.
وی همچنین اطلاع داد که قصد دارد در آینده نزدیک به قاهره سفر کند تا همدردی و همبستگی خود را با افراد آسیب دیده در این حادثه و تمامی ملت مصر ابراز نماید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала