فریاد ظریف در نشست وین : هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید

© Sputnik / Ramil Sidikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر امور خارجه ایران
وزیر امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید علنی طرف آمریکایی، با لحنی قاطعانه و فریادی بلند خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا، همه مشکلات موجود در منطقه را متأثر از رفتار و حمایت مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست‌ها عنوان کرده و می‌گوید، شما در جایگاهی نیستید که برای توان موشکی ما تعیین تکلیف کنید!

در جریان مذاکرات هسته‌ای اخیر و پس از ابراز برخی تهدیدات طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها در خصوص توان موشکی و هسته‌ای ایران، وزیر امور خارجه ایران پاسخ قاطعانه‌ای به آنها داده است.
به گزارش "تابناک" یک منبع روسی نزدیک به مذاکرات هسته‌ای در گفت‌وگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: «دوشنبه شب گذشته، مذاکرات فشرده و چالش برانگیزی میان ایران و اعضای ۱+ ۵ پای میز مذاکرات وجود داشته است. در این جلسه، تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا ضمن تهدید خواندن توان موشکی ایران برای ثبات خاورمیانه، با لحنی تهدید آمیز از ایران خواسته است به خواسته های دقیق واشنگتن در قبال تحریم تسلیحاتی و توان موشکی خود تن دهد».
وی در تشریح واکنش محمد جواد ظریف به این رویکرد و رفتار طرف آمریکایی ادامه داد: «وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تهدید علنی طرف آمریکایی، با لحنی قاطعانه و فریادی بلند خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا همه مشکلات موجود در منطقه را متأثر از رفتار آنها و حمایت مالی و تسلیحاتی غرب از تروریست‌ها دانسته و به آنها می‌گوید، شما اساسا در موقعیت و جایگاهی نیستید که برای توان موشکی کشور ما تعیین تکلیف کنید».
این منبع آگاه روسی ادامه داد: «پس از این واکنش قاطع ظریف، خانم موگرینی وارد بحث شده و ایران را تهدید به ترک مذاکرات می کند که وزیر خارجه ایران عقب ننشسته و با قاطعیت خطاب به غربی ها می‌گوید: یادتان باشد هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید».
وی در پایان گفت: «این موضع گیری قاطعانه محمد جواد ظریف با استقبال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه مواجه شد و او در پی این جمله ظریف بلافاصله گفت: همچنین یک روس را»!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала