آغاز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای در روسیه

© Forohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای در روسیه
آغاز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز نشست های سران بریکس و سازمان همکاری های شانگهای (SCO) تحت ریاست روسیه در شهر اوفا، پایتخت جمهوری باشقرستان روسیه آغاز می شود و تا روز 10 ژوئیه ادامه پیدا می کنند.

انتظار می رود اعضای بریکس در پایان نشست سران خود اعلامیه اوفا و طرح اقدامات را به تصویب برسانند. علاوه بر این در نشست سران سازمان همکاری های شانگهای، آغاز روند گسترش این سازمان اعلام خواهد شد.
گروه بریکس متشکل از روسیه، برزیل، چین، هند و آفریقای جنوبی و سازمان همکاری شانگهای متشکل از روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان است و علاوه بر این هند، ایران، پاکستان، مغولستان و افغانستان دارای مقام ناظر در سازمان همکاری شانگهای هستند. روسیه امسال ریاست دوره ای در هر دو سازمان را بر عهده دارد.
رهبران بریکس قصد دارند در نشست خود در درجه اول سالم سازی اوضاع اقتصادی جهان و همچنین اقدامات لازم برای گسترش روابط در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری و فعالیت بانک جدید توسعه این گروه را مورد بحث قرار دهند.
پیوستن اعضای جدید از جمله هند، پاکستان و دیرتر ایران از جمله موضوعات اساسی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای است و سران کشور های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز به شرکت در نشست های سران در روسیه دعوت شده اند.
قرار است شرکت کنندگان در نشست سران سازمان همکاری شانگهای 14 تصمیم از جمله آغاز روند پیوستن هند و پاکستام به این سازمان را به نصویب برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала