ارتش ترکیه آماده حمله به سوریه

© AFP 2023 / ADEM ALTAارتش ترکیه آماده حمله به سوریه
ارتش ترکیه آماده حمله به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش نیروهای مسلح ترکیه در آنکارا نشستی با حضور فرماندگان گروهان مختلف در مرزهای جنوبی برگزار می کند. در این نشست، سناریوهای مختلف حمله نظامی به مناطق اشغال شده در سوریه بررسی می شوند.

به گفته رسانه های ترکیه، عملیات ایجاد منطقه حایل دو هدف دارد. هدف اول، سخت کردن ورود تروریست های داعش و جبهه النصره به قلمروی کشور است. هدف دوم، تامین امنیت پناهندگانی که مجبور به ترک سوریه هستند.
احمد داووداغلو نخست وزیر کشور اظهار کرد که ترکیه قصد دارد بدون فوت وقت نیروهای ارتش را به خاک کشور همسایه اعزام کند. با این حال، طی هفته گذشته، عملیات تجسس در مرزها توسط ژنرال هولوسی آکار فرمانده نیروهای زمینی و ژنرال آدم هودوتی فرمانده ارتش دوم انجام گرفت.
در منطقه مرزی 54 هزار سرباز و نزدیک به شش گروهان نیروهای زمینی مستقر شده اند. توپخانه و تانک هم به مرزها اعزام می شوند. همانطور که انتظار می رود، نزدیک به 400 واحد زرهی، پدافند هوایی و نیروهای کماندو در حمله حضور خواهند داشت.
ژنرال سزان آکساکال فرمانده گروهان ویژه نیز به منظور بازرسی مرزهای سوریه در این محل حاضر شد. نیروهای تحت فرمان وی در عملیات سوریه حضور داشته اند و موفق به تخلیه مقبره سلیمان شاه، پایه گذار حکومت عثمانی شدند.
قابل ذکر است که این عملیات یک هدف دیگر را نیز دنبال می کند، اگرچه ترکیه چندان میلی به نیل این هدف ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала