آمریکا تحویل اسلحه را به کردها از سوی متحدان عرب خود ممنوع کرد

© AP Photoآمریکا تحویل اسلحه را به کردها از سوی متحدان عرب خود ممنوع کرد
آمریکا تحویل اسلحه را به کردها از سوی متحدان عرب خود ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت آمریکا پیشنهاد تعدادی از کشورهای عربی متحد خود درباره تحویل مستقیم تسلیحات سنگین به کردها را ممنوع کرد.

به گزارش روزنامه بریتانیایی The Telegraph با استناد به منابع رسمی در شیخ نشین های عربی خلیج فارس، طرف آمریکایی خواستار آن شدند که اسلحه از طریق دولت مرکزی عراق ارسال شود اما کشورهای عربی این پیشنها را رد کردند. به گفته منابع روزنامه بریتانیایی، این کشورها در وضع فعلی آماده تحویل تسلیحات سنگین به کردها بر خلاف عقیده واشینگتن هستند.

نیروهای مسلح  ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا

نیروهای پیشمرگه کرد که بیشترین مقاومت را در برابر شبه نظامیان افراط گرای سنی عضو داعش نشان می دهند، فقط دارای سلاح های کهنه شوروی هستند که در دوره جنگ سرد ساخته شده اند.
مقامات کشورهای عربی رهبران آمریکا و بریتانیا را به نداشتن استرتژی برای مبارزه موفق با نیروهای جهادی داعش متهم کرده اند.
یکی از منابع The Telegraphگفت:"آمریکا و متحدانش قصد ندارند برای مبارزه با داعش تدابیر جدی اتخاذ کنند و ما مجبوریم مستقلانه عمل کنیم".
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала