پنتاگون راهبرد نظامی جدید آمریکا را اعلام کرد

© Photo / Rudi Rietپنتاگون راهبرد نظامی چدید آمریکا را اعلام کرد
پنتاگون راهبرد نظامی چدید آمریکا را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه راهبرد نظامی جدید این کشور را منتشر کرده که این راهبرد از جمله مقابله با روسیه را به عنوان یکی اولویت های استراتژیک در نظر می گیرد.

در بخشی از این سند روسیه "کشوری پایبند به تجدید نظرطلبی" نامیده شده است و گفته می شود: "بنا به این راهبرد نیروهای مسلح آمریکا باید برای مقابله با کشورهایی چون وسیه که موازین حقوق بین المللی را به مخاطره می اندازند و همچنین با گروه های افراطی نظیر"دولت اسلامی" آماده باشند".
در این سند بر سهم روسیه در حل بعضی مسائل امنیتی از جمله مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید شده اما در عین حال آمده است: "روسیه بی احترامی را نسبت به حاکمیت همسایگان خود نشان می دهد.. عملیات نظامی روسیه از جمله عواملی است که باعث بی ثباتی می شود و امنیت منطقه را به طور مستقیم و یا از طریق نیروهای مرتبط با آن بر هم می زند".

علاوه بر روسیه در این گزارش از عراق، کره شمالی و چین به عنوان تهدیدات جامعه بین المللی نامبرده شده و گفته می شود: "تصور نمی‌شود که هیچ کدام از این کشورها به دنبال رویارویی نظامی مستقیم با ایالات متحده و یا متحدان ما باشد، با این وجود، هریک از آنها نگرانی‌های جدی امنیتی ایجاد می‌کند.."

در نهایت در این سند تاکید شده است: "امروز احتمال درگیری ایالات متحده در یک جنگ بین کشوری با یک قدرت بزرگ اندک، اما فزاینده است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала