ارعاب اقتصادی، اولویت در کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا است

© AP Photoارعاب اقتصادی، اولویت در کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا
ارعاب اقتصادی، اولویت در کار سرویس های اطلاعاتی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از سرویس های اطلاعاتی خود برای جمع آوری اطلاعات استراتژیک در راستای منافع اقتصادی خود استفاده می کند.

روزنامه "لوموند" روز سه شنبه در رابطه با افشای شنود مخفیانه آژانس امنیت ملی آمریکا در فرانسه ضمن بیان این مطلب نوشت:"ارعاب اقتصادی، اولویت در کار آژانس امنیت ملی آمریکا است". به نوشته این روزنامه انگیزه آمریکا برای جاسوسی از فرانسوا بروئن و پیر مسکوویسی، وزیران اقتصاد و ژان ـ داوید لویت ، سفیر سابق فرانسه در واشینگتن چنین بوده است. به عقیده "لوموند"، واقعیات جدید  برهان هایی را که قبلا آمریکایی ها برای توجیه فعالیت جاسوسی خود در فرانسه مطرح می کردند، از جمله ضرورت دفاع از امنیت ملی ایالات متحده زیر علامت سوال می بردند.
"لوموند" می نویسد اسناد منتشره در سایت "ویکیلیکس" نشان می دهند که آمریکا بی شرمانه از امکانات عظیم سرویس های اطلاعاتی خود برای جمع آوری اطلاعات استراتژیک در راستای کسب مزایای اقصادی استفاده می کند و این کار را "در گوناگون ترین بخش ها از بهداشت گرفته تا انرژی" انجام می دهد.
23 ژوئن امسال اسنادی در ویکی لیکس منتشر شد حاکی از اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا از سه رییس جمهور فرانسه جاسوسی می کرد. سرویس های اطلاعاتی آمریکا مکالمات تلفنی ژاک شیراک، نیکلا سرکوزی و فرانسوا اولاند را شنود می کردند. به نوشته رسانه های فرانسه از سال 2006 تا مه 2012 روسای جمهوری فرانسه شنود می شدند و بعلاوه استراق سمع مکالمات وزیران، کارمندان عالی رتبه و دیپلمات ها از جمله سفیر فرانسه در آمریکا انجام می شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала