هشدار مقامات فلسطین در رابطه با توافقنامه بین اسراییل و حماس

© AP Photo / Khalil Hamraهشدار مقامات فلسطین برای توافقنامه بین اسراییل و حماس
هشدار مقامات فلسطین برای توافقنامه بین اسراییل و حماس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالکریم قیس ماینده پارلمان و عضو جبهه آزادی‌بخش دموکراتیک فلسطین در خصوص مذاکرات جداگانه با اسراییل در مورد نوار غزه سخن گفته و هشدار داد که در رام الله هیچ کس توافقات صورت گرفته بدون حضور مقامات فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت.

طی ماه های گذشته در رسانه ها شایعات راجع به تلاش اسراییل و اسلام گرایان برای توافق درخصوص پیش نویس صلح چندین ساله به گوش می رسد. این طرح پیش نویس شامل برداشتن حصر از غزه و یا تسهیل آن در مقابل تضمین برای عدم شلیک موشک از سوی شبه نظامیان می شود.

عبدالکریم در گفتگو با رادیو «صدای فلسطین» می گوید که گفتگوها از طریق میانجیان متعدد خارجی به علاوه وزیر خارجه آلمان انجام می گیرد.

عبدالکریم خاطر نشان کرد: «هدف اصلی اسراییل، تشکیل یک استان جداگانه سیاسی در نوار غزه است و حماس حق ندارد سرنوشت غزه را تعیین کند». رسانه ها همچنین خبر دادند که برای انجام معامله، یکی از رهبران حماس به نام موسی ابو مرزوق به قطر رفته است.

در رمله این نگرانی وجود دارد که توافقات میان اسراییل و حزب اسلام گرا که هشت سال در نوار غزه حضور داشته است، باعث اختلافات داخلی در فلسطین شده و مانعی بر سر حل اختلافات فلسطین — اسراییل گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала