گزارش و تحلیل

معاملات پایاپای با رنگ سیاسی

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر oil derricks
oil derricks - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه روزنامه "کامرسانت" چاپ مسکو با استناد به منبعی در دولت روسیه در باره تحویل نفت ایرانی به روسیه نوشت: "این تحویلات یک پروژه بازرگانی کاملی نیست زیرا در سرحد سودآوری قرار خواهد داشت." بنا به داده های این نشریه هدف از این معامله برای ایران این است که روسیه در بازار جای خود را محکم کرده و به شریکی بدل شود"

آقای منوچهر تکین خبره مستقلی در امور نفت و گاز مقیم لندن از همین دیدگاه پیروی می کند و "اسپوتنیک فارسی" از ایشان خواهش کرده که در این باره نقطه نظر خود را بیان دارد. آقای تکین گفت:

لازم به یادآوری است که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در ماه آوریل سال جاری گفته بود که روسیه به تحویل  محصولات به ایران در قالب معامله "نفت در برابر اجناس" پرداخت. او گفت: "معاملات پایاپای در ازای تحویل نفت خام ایرانی انجام می شود. ما انواع محصولات معیین را تحویل می دهیم."  8 ژوئن آلکسی آلکسیینکو دستیار سرویس "روس سلخوزنادزور" (کنترل بهداشتی دام ها و رستنی های روسیه) تایید کرد که روسیه از آغاز سال جاری میلادی تا کنون 100 هزار تن غله  به ایران تحویل کرده.

زمان نشان خواهد داد که آیا روسیه به تحویل غلات به ایران اکتفا خواهد کرد یا نه.  ولی عجالتا بوضوح دیده می شود که مسکو تلاش می کند از کشور های غربی پیش دستی کرده و  حتی قبل از لغو  تحریمات، اولین کشوری شود که در بازار ایرانی پا بر جا باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала