تعجب روزنامه نگاران از کتابخانه اسامه بن لادن

© AFP 2023 / Jewel Samadاوسامه بن لادن رهبر سازمان تروریستی « القاعده»
اوسامه بن لادن  رهبر سازمان تروریستی « القاعده» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی هفته گذشته اطلاعاتی راجع به کتابهایی که در کتابخانه اسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در پاکستان یافته بودند، منتشر شد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «تروریست شماره یک» بیشتر علاقه به مطالبی داشته که نویسندگان غرب درباره حادثه یازده سپتامبر 2001 در امریکا می نوشته اند.

در قفسه کتاب بن لادن کتاب مایکل شوئر افسر سابق سازمان سیای امریکا «خودبرتربینی امپراطوری: چرا غرب در جنگ با تروریسم بازنده می شود» نیزیافت می شود. در این کتاب بنیانگذار «القاعده» را محترم ترین، رمانتیک ترین، جذاب ترین و حتی چهره ای کارامد در طول پنجاه سال گذشته تاریخ اسلام معرفی کرده اند.

علاوه بر این، کتاب توطئه آمیز مایکل چوسودوفسکی «جنگ امریکا علیه تروریسم» نیز در کتابخانه او یافت می شود. در این کتاب گفته شده که حمله یازده سپتامبر 2001 فقط بهانه ای برای تهاجم امریکا به سوی خاورمیانه بوده و چهره بن لادن ساخته و پرداخته امریکاست برای بوجود آوردن فضای ترس و رعب آمیز.

سرویس اطلاعاتی: اسامه بن لادن پسرش را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد - اسپوتنیک ایران
سرویس اطلاعاتی: اسامه بن لادن پسرش را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد

در فهرست کتاب های او می توان کتابهایی درباره هنر «خطاطی به زبان عربی» و سبک زندگی سالم «تغذیه مناسب» نیز یافت. البته احتمال دارد کتاب تغذیه متعلق به خانواده او بوده است.

از دیگر کتابهای موجود در کتابخانه بن لادن کتابهایی درباره تئوری توطئه است: «خانواده روشنفکران» اثر فریتس اسپرینگمییر و «اسرار سیستم ذخیره فدرال» اثر یوستاس مولینس که به خاطر انکار هولوکاست معروف است.

بن لادن کتاب های شاگرد خود عبدالل عزم: «دفاع از خاک مسلمانان» و «به کاروان ملحق شوید» که هر دو درباره جهاد هستند را نیز می خوانده است.

علاوه بر این فایل هایی پیدا شده که شامل اسناد مربوط به فرانسه و همچنین کتاب نویسندگان جناح چپ بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала